تهیه لباس برای دانش آموزان در میاندوآب جایگزین حبس شد

سرویس آذربایجان غربی- رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: متهمان ۷ پرونده به جای حبس به مجازات‌های جایگزین که شامل تهیه البسه مورد نیاز فرزندان دانش آموزان زندانیان بی‌بضاعت حوزه قضایی میاندوآب است مکلف شدند.

به گزارش کردپرس، ناصر عتباتی از صدور ۷ حکم مجازات جایگزین حبس، تهیه البسه مورد نیاز فرزندان دانش آموزان خانواده زندانیان بی بضاعت حوزه قضایی میاندوآب به ارزش ۷۷۰ میلیون ریال در دادگاه کیفری دو این شهرستان خبر داد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: در ادامه روند صدور مجازات‌های جایگزین حبس در استان، رئیس شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری ۲ میاندوآب، با احراز شرایط قانونی، متهمان ۷ پرونده را به جای حبس به مجازات‌های جایگزین که شامل تهیه البسه مورد نیاز فرزندان دانش آموزان زندانیان بی‌بضاعت حوزه قضایی میاندوآب است مکلف کرد.

او اضافه کرد: در این احکام تاکید شده است دادیار اجرای احکام کیفری با همکاری انجمن حمایت از زندانیان میاندوآب با تهیه لیست، اقلام مورد نیاز را به متهمان اعلام و پس از تهیه این اقلام به ترتیب اولویت بین جامعه هدف توزیع شود.

عتباتی در پایان اظهار کرد: دستگاه قضایی استان در کنار برخوردهای قاطع قضایی، رویکرد کاهش جمعیت کیفری با استفاده از مجازات جایگزین حبس در جرائم سبک و کم اهمیت را با هدف ارائه خدمات عام المنفعه در دستور کار دارد چرا که جنبه اصلاحی این نوع احکام به مراتب بیشتر از مجازات حبس است.

کد خبر 2761475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha