استاندار: کردستان صنعتی در حال محقق شدن است

استاندار کردستان گفت: صنعتی شدن استان با لحاظ تمام الزامات زیست محیطی و حفاظت از منابع طبیعی به سرعت در حال تحقق است.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا در بازدید از کارخانه گندله سازی کردستان در حسن آباد یاسوکند، گفت: یکی از اولویت های دولت توجه به زنجیره‌های ارزش، به ویژه در فرآوری ذخایر معدنی و جلوگیری از خام فروشی است و اقدامات خوبی در ۲ سال گذشته در این خصوص انجام شده است.

وی با بیان اینکه با حمایت دولت و وزارت صمت، در شرق استان سرمایه گذاری های خوبی در زمینه معدن در حال انجام است، اظهار کرد: فاصله محرومیت استان با جلب نگاه و توجه ویژه دولت و سرمایه گذاران برطرف می‌شود و این عزم در دولت سیزدهم به خوبی قابل مشاهده است.

استاندار کردستان افزود: سال گذشته ۶ هزار و ۲۱۴ میلیارد تومان اعتبار عمرانی به استان تخصیص یافت که بیش از مجموع اعتبارات ۱۱ سال قبل از آن است که نشان از توجه ویژه دولت به استان دارد.

زارعی کوشا رتبه بودجه استان را در سال گذشته ۲۴ و امسال ۱۰ اعلام کرد و ادامه داد: در سفر رییس جمهور به کردستان ۱۷ هزار میایارد تومان اعتبار مصوب شد و در سفر بعدی که به زودی انجام خواهد شد، بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح می شود که بی سابقه است.

رفع مشکل برق کارخانه گندله سازی کردستان، پوشش اینترنت و تلفن همراه مسیر بیجار و یاسوکند و پیشرفت ۵۰ درصدی کارخانه گندله سازی کردستان و اتمام آن در سال آینده از دیگر مواردی بود که زارعی کوشا به آن اشاره داشت.

کد خبر 2761453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha