حزب دمکرات کردستان، اتحادیه میهنی را به دلیل عدم درگیری با ارتش عراق درکرکوک به خیانت متهم می کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- عضو اتحادیه میهنی کردستان، گفت: حزب دمکرات کردستان، اتحادیه میهنی را به دلیل عدم درگیری با ارتش عراق درکرکوک به خیانت متهم می کند.

به گزارش کردپرس، غیاث سورچی درگفتگو با شبکه تلویزیونی «العهد» عراق با بیان اینکه اتحادیه میهنی کردستان به رغم اینکه می‌دانست که برگزاری همه پرسی جدایی اقلیم کردستان از عراق، اقدامی غیرقانونی است، مجبور به شرکت دراین همه‌پرسی شده بود، افزود: اتحادیه میهنی دراین همه پرسی مشارکت کرد تا از سوی حزب دمکرات کردستان به خیانت متهم نشود.

سورچی با این توضیح که همه پرسی استقلال اقلیم کردستان باعث شد که اقلیم بخشی از سرزمین های خود را از دست بدهد و نیروهای کردستانی پراکنده شوند، تصریح کرد که حزب دمکرات کردستان، اتحادیه میهنی را به دلیل عدم مشارکت در درگیری با نیروهای ارتش عراق در کرکوک به خیانت متهم می کند.

وی با اشاره به اینکه ترکیه می‌خواهد اتحادیه میهنی را به دلیل اینکه به خواسته هایش عمل نمی کند، مجازات کند، تأکید کرد که عناصرحزب کارگران کردستان(پ.ک.ک) در اربیل حضور دارند و بمباران استان سلیمانیه به دلیل حضور این عناصردر این استان،  فقط یک بهانه است.

این عضو اتحادیه میهنی کردستان، خاطرنشان کرد: جاسوسان و مزدوران ترکیه  در اربیل اطلاعاتی را درخصوص بمباران خاک عراق در اختیار حزب دمکرات کردستان قرار می دهند.

کد خبر 2761210

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha