انتقال 175 کامیون محموله نظامی به پایگاههای آمریکا در سوریه ظرف یک ماه

سرویس جهان- بر اساس گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه، ائتلاف به رهبری آمریکا در 108 مین ماه حضور خود در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه، 175 کامیون سلاح، مهمات و لجستیک به پایگاههای آمریکا در شمال و شمال شرق سوریه انتقال داده است.

به گزارش کردپرس، دیده بان حقوق بشر سوریه از انتقال 5 محموله نظامی بزرگ نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه، با استفاده از 175 دستگاه کامیون ظرف یک ماه گذشته خبر داد.

این محموله های نظامی و لجستیک از طریق اقلیم کردستان عراق وارد مناطق تحت کنترل کردهای سوریه در حسکه و دیرالزور شده است.

بر اساس گزارش این نهاد حقوق بشری مستقر در لندن، در مدت یک ماه گذشته همچنین چندین مانور نظامی مشترک نیروهای ائتلاف و نیروهای دموکراتیک سوریه برای از بین بردن هسته های مخفی داعش در این مناطق صورت گرفته است.

دیده بان حقوق بشر سوریه همچنین ادعا کرد اخیرا نیروهای آمریکا، واحد ضد ترور اقلیم کردستان و نیروهای دموکراتیک سوریه، عملیات مشترکی علیه داعش در حسکه سوریه انجام داده اند.

دیده بان حقوق بشر سوریه ادعا کرد نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا اخیرا به همراه نیروهای دموکراتیک سوریه و نیروهای واحد ضد ترور اقلیم کردستان عملیاتی مشترک برای از بین بردن هسته های مخفی داعش در استان حسکه سوریه انجام داده اند. ائتلاف به رهبری آمریکا در این عملیات پشتیبانی هوایی را بر عهده داشته و نیروهای کرد عراقی و سوری مستقیما در عملیات زمینی علیه داعش نقش داشته اند.

این نهاد حقوق بشری گفته است بارها از آمریکا خواسته است درباره کشته شدن 200 غیرنظامی در آخرین عملیات بزرگ نظامی مشترک با نیروهای کرد سوریه علیه داعش، در شرق سوریه توضیح دهد اما آمریکا همچنان از ارائه توضیح خودداری می کند.

این نهاد سوری همچنین از سرقت سلاح و مهمات از زاغه مهمات نیروهای ارتش آزاد سوریه وابسته به آمریکا در نزدیکی پایگاه تنف آمریکا در شرق سوریه خبر داد.

کد خبر 2761191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha