انفجار بمب در خیابان شصت متری اربیل  یک اقدام تروریستی بود

سرویس عراق و اقلیم کردستان _ شورای امنیت اقلیم کردستان اعلام کرد انفجار خیابان ۶۰ متری شهر اربیل توسط یک بمب دست‌ساز یک کیلوگرمی انجام گرفته است که از ماده PETN تشکیل شده بود پس از انجام تحقیقات و کسب اطلاعات موثق مشخص شد که این اقدام از سوی فردی به نام زیاد جلیل خلف عضو جنبش آزادی وابسته به حزب پ. ک. ک و ساکن ناحیه تکیه از منطقه چمچمال از توابع استان سلیمانیه انجام گرفته است که با این هدف به شهر اربیل آمده است و پس از آن به ناحیه تکیه بازگشته است.

به گزارش کردپرس به نقل از زمن،

متن بیانیه شورای امنیت اقلیم کردستان

عصر روز جمعه تاریخ ۲۰۲۳/۹/۱ راس ساعت ۱۸:۲۹ دقیقه در خیابان ۶۰ متری شهر اربیل بر روی پل عابر پیاده رو در نزدیکی مسجد «سپی» انفجاری روی داد که این حادثه به جز وارد کردن خسارات مادی خوشبختانه هیچگونه تلفات جانی در بر نداشته است.

پس از این حادثه از سوی تیم تخصصی ما در شورای امنیت اقلیم کردستان تحقیق و تفحص دقیق انجام گرفت و در نتیجه این تحقیقات مشخص شد که این حادثه یک اقدام تروریستی بوده و توسط یک بمب دست‌ساز یک کیلوگرمی انجام گرفته است که از ماده PETN تشکیل شده بود پس از انجام تحقیقات و کسب اطلاعات موثق مشخص شد که این اقدام از سوی فردی به نام زیاد جلیل خلف عضو جنبش آزادی وابسته به حزب پ. ک. ک و ساکن ناحیه تکیه از منطقه چمچمال از توابع استان سلیمانیه انجام گرفته است که با این هدف به شهر اربیل آمده است و پس از آن به ناحیه تکیه بازگشته است.

بر اساس حکم دادگاه  دستور بازداشت متهم زیاد جلیل خلف طبق ماده دوم بند ۳ قانون مبارزه با ترور صادر شده است به همین منظور با توجه به اهمیت محل حادثه فرمان دستگیری وی و تحویل او به نهادهای امنیتی شهر اربیل به نهادهای ذیربط در استان سلیمانیه ابلاغ شده است.

کد خبر 2760709

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha