تاکید مقامات کرد سوریه بر استرداد جنگجویان خارجی داعش

سرویس جهان- مقامات کرد سوریه با تاکید بر این که امکانات کافی برای محاکمه جنگجویان خارجی داعش ندارند از جامعه بین المللی خواسته اند این افراد را به کشورهای متبوعشان باز گرداند.

به گزارش کردپرس، مجله کاندیان لویر از بازدید یک هیئت غیردولتی از کانادا از زندانهای تحت کنترل کردهای سوریه خبر داد که بیش از 10 شهروند کانادایی منتظر محاکمه یا بازگشت به کشور خود هستند.

هیئت کانادایی متشکل از وکلا، دیپلماتهای سابق و فعالان حقوق بشری که در سفر به منطقه تحت کنترل کردهای سوریه با 13 تبعه کانادا در کمپها و زندانهای این منطقه دیدار کرده اند، وضعیت این تاسیسات را وخیم گزارش کرده و از مقامات کانادایی خواسته اند هرچه زودتر این افراد به کشورشان منتقل شوند.

 اما مقامات کرد سوریه در دیدار با این هیئت کانادایی تاکید کرده اند همواره از کشورهایی که اتباع آنها به دلیل رفتن به سوریه و پیوستن به داعش، توسط نیروهای کرد سوریه بازداشت شده اند، خواسته اند شهروندانشان را از این منطقه خارج کنند.

مقامات اداره خودگردان گفته اند کشورهای خارجی اهمیتی به درخواست کردها نداده و اکنون کردها منابع کافی برای رسیدگی به وضعیت این افراد ندارند.

مقامات کرد همچنین از کمبود منابع انسانی برای تکمیل روند محاکمه این افراد خبر داده و گفته اند اداره خودگردان کردی در شمال و شمال شرق سوریه تنها 30 قاضی برای محاکمه هزاران تن از مظنونین به عضویت در داعش و یا جنگجویان این گروه تروریستی در اختیار دارد.

بر اساس گزارش این مجله کانادایی، مقامات اداره خودگردان کرد سوریه اکیدا از کشورهای خارجی خواسته اند شهروندان خود را از این منطقه خارج و خود برای محاکمه شهروندانشان اقدام کنند.

کد خبر 2760694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha