تردد ۳۴۸۲ خودرو سواری در مرز باشماق مریوان

مدیرکل راهداری و حمل  و نقل جاده ای کردستان گفت: در ایام اربعین حسینی و عبور زائران از مرز باشماق به سمت کربلای معلی، ۳ هزار و ۴۸۲ خودروی سواری از این مرز تردد کرد.

به گزارش کرد پرس، فرزاد حسنی گفت: بر این اساس در ۲۰ روز گذشته، هزار و ۱۱۲ خودرو سواری ایرانی از مرز بین المللی باشماق به کشور وارد و هزار و ۷۱۷ خودرو سواری ایرانی از این مرز خارج شده است.

وی با بیان اینکه همچنین دراین بازه زمانی ۲۸۶ خودرو سواری خارجی وارد و ۳۶۷ خودرو سواری خارجی از کشور خارج شده اند، افزود: در مجموع هزار و ۳۹۸ خودرو وارد کشور و ۲ هزار و ۸۴ خودرو از مرز باشماق خارج شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل  و نقل جاده ای کردستان اظهار کرد: با توجه به اینکه ۹۹ درصد از زواری که از مرز باشماق تردد داشته اند، با خودرو شخصی خود به پارکینگ های شهر مریوان و جنب مرز مراجعه کردند نیازی به ناوگان حمل و نقل عمومی در شهرستان مریوان نبوده و تردد در محورهای منتهی به مرز کاملا روان است.

حسنی با اشاره به اینکه هم اکنون تمام اتوبوس های ناوگان حمل و نقل عمومی به مرز مهران اعزام شده اند، ادامه داد: ۲ هزار و ۲۲۰ خودرو به پارکینگ مرز مراجعه کرده و اکنون تعداد خودروهای موجود در پارکینگ ۶۰۰ دستگاه است.

کد خبر 2760557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha