استاندار آذربایجان‌غربی: مدرسه سوخته شین آباد باید تخریب و بازسازی شود

سرویس آذربایجان غربی- استاندار آذربایجان‌غربی گفت: هم اکنون ۲۸۰ نفر دانش‌آموز در مدرسه شین‌آباد پیرانشهر در حال تحصیل هستند و این مدرسه باید تخریب و از نو بازسازی شود.

به گزارش کردپرس از ایرنا؛ محمدصادق معتمدیان روز پنجشنبه در سفر به شهرستان پیرانشهر و بازدید از مناطق محروم به مدرسه سوخته شین‌آباد رفت. همان مدرسه‌ای که یک دهه پیش دچار آتش سوزی شد و متاسفانه آتش بر جان برخی دانش آموزان این مدرسه نشست و آسیب‌های جدی بر آنان وارد کرد.

مدرسه شین آباد پیرانشهر امروز یکی از مقصدهای بازدید استاندار آذربایجان‌غربی شد تا ضمن بازدید از این منطقه محروم از تنها مدرسه ابتدایی این منطقه بازدید و به مشکلات آن رسیدگی کند.

وی پس از شنیدن درد و دل اهالی این محله و نگاه اجمالی به مدرسه خبرساز یک دهه اخیر اظهار کرد: این مدرسه ۹ کلاسه که دارای ۲٨۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی است، باید تخریب و بازسازی شود.

استاندار آذربایجان غربی همچنین از دیگر مناطق حاشیه‌نشین شین‌آباد پیرانشهر بازدید و با گوش فرا دادن به سخنان روستاییان دستور بررسی و پیگیری مشکل آب شرب سالم، فاضلاب و آسفالت معابر که از مشکلات عمده شین‌آباد است، را صادر کرد.

به گزارش کردپرس، روز سیاه ١٥ آذر ١٣٩١ در حادثه آتش سوزی مدرسه انقلاب اسلامی، شین ئاوی(شین آباد) پیرانشهر، بخاری نفتی در کلاس درس غیر استاندارد آتش گرفت و در این فاجعه ۲۹ دانش‌آموز دختر دچار سوختگی شدند و ٢ نفر از آن‌ها بر اثر شدت جراحات وارده فوت کردند. همچنین انگشتان ٣ تن از دانش‌آموزان به دلیل شدت سوختگی و عدم قبول پیوند قطع شد.

بعد از یک دهه آتش همچنان در روح و روان این دانش آموزان دیروز زبانه می کشد و کابوس شب و روزشان شده است.

کد خبر 2760509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha