۱۵ پروژه گازرسانی با ۵۷۰ میلیارد ریال در شهرستان مرزی بانه افتتاح و کلنگ زنی شد

همزمان با هفته گرامیداشت دولت، با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، فرماندار شهرستان بانه، مدیرعامل شرکت گاز کردستان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، گازرسانی به مجتمع روستای «گویل» بخش آرمرده شامل ۵ روستا، ۲۸ کوخ، ۳ واحد صنعتی و یک باب ساختمان اداری با اعتبار ۱۵۲ میلیارد ریال در بانه به بهره‌برداری رسید.

در مراسم افتتاحیه‌ این پروژه ها که به طور همزمان در مسجد روستای مرزی گویل برگزار شد، گفت: به مناسبت هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت در استان کردستان ۱۰۰ پروژه گازرسانی با اعتبار یک هزار و ۶۴۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسید. 

وی با اشاره به اینکه با افتتاح پروژه های گازرسانی در بانه ۲۳۱ خانوار از گاز برخوردار شدند، اظهار کرد: در شهرستان بانه ۱۰ طرح گازرسانی همزمان با هفته دولت شد که برای گازدار شدن این روستاها و کوخ ها و واحدهای صنعتی ۴۰ هزار متر شبکه گذاری انجام گرفته است و یک ساختمان پست امداد هم در شهر کانی سور هم به بهره برداری رسید. 

مدیرعامل شرکت گاز کردستان افزود: اعتبارات پیش بینی شده برای پروژه های کلنگ زنی ۴۲۰ میلیارد ریال است که در مجموع برای افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های گرامیداشت هفته دولت سال جاری در شهرستان بانه مبلغ ۵۷۰ میلیارد ریال از منابع داخلی شرکت ملی گاز ایران هزینه شده است. 

فعلا گری با بیان اینکه گازرسانی در نقاط مرزی شهرستان بانه در حال اتمام است، ادامه داد: در حال حاضر ۱۷۳ روستای شهرستان مرزی بانه تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارد و عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۲ روستاهای باقی مانده در حال اجراست و تعداد ۳ روستا هم در مرحله مناقصه گذاری و عملیات گاز رسانی به ۵۰ کوخ نیز آغاز شده و تمام روستاهای شهرستان بانه تا پایان سال ۱۴۰۲ از گاز طبیعی برخوردار می‌شوند. 

وی در ادامه این مراسم به آغاز عملیات گازرسانی به ۵۱ پاسگاه مرزی بانه اشاره کرد و یادآور شد: برای نیروهای نظامی و انتظامی که وظیفه پاسداری از مرزها را به عهده دارند و شبانه و روز با جانفشانی امنیت ما را تامین می کنند کمترین خدمتی که از عهده شرکت گاز استان کردستان بر می آید تامین انرژی پایدار برای آنان است. 

مدیرعامل شرکت گاز کردستان بیان کرد: تا دهه فجر سال جاری تمام روستاها و کوخ های کردستان از گاز برخوردار می شوند و گام دوم اهداف استراتژیک شرکت گاز استان کردستان آغاز می شود که کیفی سازی خدمات است.

کد خبر 2760279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha