امنیت، پایه و اساس توسعه و پیشرفت کردستان است

رئیس کل دادگستری کردستان گفت: سال گذشته دشمنان با برنامه ریزی جامع و کامل وارد میدان مبارزه با نظام جمهوری اسلامی شدند و خوشبختانه مردم با همبستگی و حفظ هویت اسلامی، دینی و ملی، آنان را در دستیابی به اهداف خود ناکام گذاشتند.

به گزارش کرد پرس، حجت الاسلام سیدحسین حسینی در مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری کامیاران، گفت: همایش جهانی تمدن ساز اربعین هر سال باشکوه تر از سال قبل برگزار می شود و امسال مردم استان کردستان برای دومین سال میزبان زوار سید و سالار شهیدان هستند.

وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب همواره بر هدفمند و برنامه محور بودن اقدامات دستگاه قضایی تاکید داشته و در چند سال اخیر این موضوع نصب العین روسای قوه قضاییه و بدنه این دستگاه قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری کردستان افزود: سند تحول قضایی و فرامین رهبر انقلاب به عنوان اسناد بالادستی در تدوین برنامه عملیاتی سالانه لحاظ شده است.

حجت الاسلام حسینی به تعریف شاخص های هدفمندی و برنامه محور بودن در دستگاه قضایی اشاره کرد و ادامه داد: شناخت وظایف، برطرف کردن موانع موجود و لزوم شناخت مسیر در جهت اجرا و تحقق عدالت و رضایتمندی مردم از جمله این موارد هستند.

وی یادآور شد: یکی از موارد مهم سند تحول قضایی دسترسی آسان مردم به مسئولان قضایی است که خوشبختانه این موضوع در دادگستری استان کاملا محقق شده و مردم می توانند به آسانی مشکلات خود را با مدیران دادگستری استان در میان بگذارند.

رئیس کل دادگستری کردستان به موضوع مهم تامین امنیت در استان اشاره کرد و بیان کرد: سال گذشته دشمنان با برنامه ریزی جامع و کامل وارد میدان مبارزه با نظام جمهوری اسلامی شد و خوشبختانه مردم با همبستگی و حفظ هویت اسلامی، دینی و ملی، دشمنان را در دستیابی به اهداف خود ناکام گذاشتند.

حجت الاسلام حسینی گفت: محاسبات دشمن در ۲ حوزه به شکست منجر شد که یکی از آنها حمایت و تعصب مردم نسبت به نظام اسلامی، خون شهدا و تمامیت ارضی کشور بود و دیگری همبستگی و همدلی میان مسئولان نظام بود که باعث سرافکندگی و شکست دشمن شد.

وی اظهار کرد: متاسفانه در سال گذشته خسارت های زیادی به کشور وارد شد که با تدبیر حکیمانه و پدرانه مقام معظم رهبری در استان کردستان حدود ۹۰ درصد از افرادی که در این ناآرامی ها شرکت کرده و جزو عناصر فریب خورده قرار گرفتند، مشمول این عفو شدند.

رئیس کل دادگستری کردستان افزود: تامین امنیت، خط قرمز ایران اسلامی و تمامی کشورهاست و اساسا بدون تامین امنیت توسعه و پیشرفت محقق نخواهد شد.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: باید بسیار مراقب باشیم تا دوباره فریب نقشه شوم دشمن را نخوریم چرا که در صورت تکرار این اتفاقات، دگربار برخورد نظام توام با مدارا نخواهد بود و دستگاه قضایی استان با جدیت با هرگونه اقدامی که امنیت استان را مخدوش کند، برخورد خواهد کرد.

وی بر لزوم توجه به معیشت کارکنان دستگاه قضایی اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به حساسیت بالای کار دستگاه قضایی از این جهت که حافظ جان، مال و ناموس مردم است، می طلبد تا وضعیت معیشتی کارکنان این دستگاه ارتقاء یابد.

گفتنی است در پایان این مراسم، ضمن تقدیر از زحمات حسین محسنلو، منصور مهدوی به عنوان رئیس جدید دادگستری کامیاران معرفی شد و حکم انتصاب خود را از رییس کل دادگستری استان دریافت کرد.

کد خبر 2760258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha