برگزاری نشست نقد و بررسی کتاب «نقشه راهی به سوی آشتی» در اربیل

سرویس عراق و اقلیم کردستان _ عصر روز یکشنبه راس ساعت ۲۷/۸/۲۰۲۳ مراسم معرفی  و نقد و بررسی کتاب «نقشه راهی به سوی آشتی» در هتل روتاتای اربیل برگزار شد که در آن به دیدگاه و استراتژی رییس اقلیم کردستان در خصوص برقراری ثبات و صلح اشاره شده است.

به گزارش کردپرس به نقل از روداو، مولف این کتاب جواد قادر است و شامل تحلیل ۱۲ مقاله  مشخص درباره موضوع کرد و عراق  از دیدگاه صلح طلبانه نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان است.
نقشه راهی به سوی آشتی
جواد قادر مولف این کتاب در اظهاراتی از محتوی و چگونگی نالیف این کتاب سخن گفته و اعلام کرد این کتاب طرح تعدادی از نویسندگان دانشگاهی داخلی و خارجی در خصوص تنگناهای عراق و منطقه است و پاسخ مشترک این نویسندگاه  به دیدگاه و نقشه راه نچیروان بارزانی درباره موضوعات صلح و ثبات در عراق و اقلیم کردستان است.
همه نویسندگان این کتاب سالیان طولانی است که در مراکز علمی و آکادمیک خارجی زندگی خود را وقف  تمرکز بر اهداف ملت کرد کرده‌اند به گفته جواد قادر نقطه مشترک نویسندگان این کتاب حمایت مستقیم آنها از دیدگاه رییس اقلیم کردستان در ارتباط با موضوع ثبات در عراق و اقلیم کردستان و نقشه راهی که او برای به دست آوردن صلح و آشتی در منطقه به طور مداوم نشان می دهد، است.
مولف کتاب «نقشه راهی به سوی آشتی» تاکید کرد که نویسندگان این کتاب با رییس اقلیم کردستان در خصوص اینکه کشور عراق و اقلیم کردستان در تاریخ ۱۰۰سال گذشته خود به اندازه امروز در معرض خطر قرار نگرفته است  کاملا هم عقیده هستند و معتقدند که توافق و تفاهم جدید در میان اقلیم و بغداد می‌تواند فرصت تاریخی باشد برای مقابله با این خطرات  و  از دیدگاه رییس اقلیم کردستان که بغداد را عمق استراتزی اقلیم کردستان معرفی می‌کند کاملا حمایت می‌کنند .
به نظر جواد قادر کتاب حاضر در حالی منتشر می‌شود که عراق و اقلیم کردستان وارد مرحله جدیدی از تنگناها در خصوص موضوعات انرژی ، درآمدها و حقوق قانونی قرار گرفته است وجود این تنگناها که زیانهای سنگینی به دو طرف وارد می‌کند اشاره شفافی به پیش بینی ها و نگرانی‌های نچیروان بارزانی دارند.

کد خبر 2760091

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha