آذربایجان غربی قابلیت میزبانی از رقابت های ورزشی در تراز جهانی را دارد

استاندار آذربایجان غربی گفت: بسیاری از صاحب نظران بر این باور هستند که آذربایجان غربی قابلیت میزبانی در تراز ملی، منطقه ای و جهانی در رشته های مختلف ورزشی را دارد.

به گزارش کرد پرس، محمدصادق معتمدیان در دیدار با سرپرست وزارت ورزش و جوانان، مردم آذربایجان غربی را بسیار علاقمند به ورزش به ویژه والیبال معرفی کرد و گفت: انتخاب تعدادی از اعضای تیم ملی والیبال از آذربایجان غربی و همچنین حضور پرشور مردم استان در سالن مسابقات والیبال، نشان از علاقمندی مردم این دیار به ورزش والیبال دارد.

وی همچنین تاثیر ورزش را در ایجاد شور و نشاط اجتماعی بسیار مهم و موثر ارزیابی کرد و افزود: در حال حاضر کشور نیازمند به شور و نشاط اجتماعی بوده و برگزاری مسابقات ورزشی و حضور تماشاگران در این مسابقات می تواند در رسیدن به اهداف کشور در ایجاد نشاط و همبستگی اجتماعی بسیار موثر باشد.

استاندار آذربایجان غربی به ظرفیت های مختلف استان برای میزبانی مسابقات ورزشی نیز اشاره کرد و اظهار کرد: وزارت ورزش و جوانان می تواند با تمرکززدایی از مرکز و واگذاری میزبانی مسابقات ورزشی به استان های کشور، زمینه حضور تماشاگران پرشور در مسابقات را فراهم کند.

معتمدیان به برگزاری موفق مسابقات والیبال مردان آسیا در ارومیه نیز اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری این مسابقات در کنار اهداف ورزشی، در رایزنی های اقتصادی و همچنین حوزه گردشگری و معرفی استان به عنوان یکی از ظرفیت های گردشگری منطقه بسیار مؤثر بوده است.

وی همچنین حضور تعدادی از سفرا در آذربایجان غربی در حاشیه برگزاری مسابقات والیبال را یادآور شد و ابیان کرددامه داد: در دیدار با سفرا، رایزنی های مثبتی برای توسعه مناسبات اقتصادی آذربایجان غربی با کشورهای مختلف انجام دادیم.

استاندار آذربایجان غربی یادآور شد: بسیاری از صاحب نظران بر این باور هستند که آذربایجان غربی قابلیت میزبانی در تراز ملی، منطقه ای و جهانی در رشته های مختلف ورزشی را دارد.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت های استاندار آذربایجان غربی برای برگزاری مسابقات ورزشی به ویژه مسابقات والیبال مردان آسیا، گفت: مردم و مسئولان آذربایجان غربی نشان دادند ظرفیت برگزاری بسیاری از رشته های ورزشی در سطح بین المللی را دارند.

گفتنی است کیومرث هاشمی سرپرست وزارت ورزش و جوانان روز شنبه وارد ارومیه شد و در بدو ورود در گلزار شهدای باغ رضوان این شهر حاضر شد و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد. حضور در منزل خانواده یکی از شهیدان دفاع مقدس و یکی از پیشکسوتان والیبال ارومیه از جمله  دیگر برنامه های هاشمی در ارومیه است. سرپرست وزارت ورزش و جوانان همچنین در سالن ۶ هزار نفری غدیر ارومیه حضور یافته و ضمن تماشای دیدار ۲ تیم ایران و ژاپن، در مراسم اختتامیه مسابقات والیبال قهرمانی آسیا نیز شرکت خواهد کرد. دیدار نهایی مسابقات والیبال قهرمانی آسیا از ساعت ۱۸ در سالن ۶ هزار نفری غدیر ارومیه برگزار می شود.

کد خبر 2760001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha