افتتاح نهمین نمایشگاه تخصصی محصولات کشاورزی در سنندج

نهمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی، باغداری، دام، طیور، شیلات و ماشین آلات مربوطه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی سنندج گشایش یافت.

به گزارش کرد پرس، این نمایشگاه در فضایی به مساحت ۳ هزار و ۶۰۰ مترمربع و در قالب ۴۴ غرفه برپا شده است؛ در این نمایشگاه ۴۴ شرکت از استان های تهران، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، البرز، اصفهان، کرمانشاه و کردستان حضور دارند که ۱۷ شرکت آن از کردستان است.

ماشین آلات و ادوات کشاورزی، تجهیزات ابیاری، خوراک دام، بذر و کود، سم شیمیایی، پوشش سقف، تولیدات گیاهی، محصولات دام و طیور و فرآوری شده و لوله های پلی اتیلن از جمله محصولاتی است که در این نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کردستان در مراسم افتتاح این نمایشگاه با اشاره به اینکه کشاورزی محور توسعه استان است، گفت: کردستان نخستین استان کشور است که در اجرای طرح جهش تولید از یافته های نوین استفاده کرده است.

پژمان باختر با اشاره به اینکه برگزاری این نمایشگاه در حرکت کشاورزی به سمت دانش بنیان شدن بسیار تاثیرگذار است، افزود: در همه زیربخش های کشاورزی دستاوردهای علمی و دانش بنیان  به بهره برداران منتقل می شود که با این اقدام امید می رود در تولید دیگر محصولات کشاورزی هم شاهد ثبت رکوردهای بیشتری باشیم.

برپایی نمایشگاه های تخصصی برای اتصال حوزه تولید به صادرات

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: یکی از دستورکارهای کارگروه توسعه صادرات استان تصویب مصوبه برپایی نمایشگاه های تخصصی و عمومی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان است.

بختیار خلیقی با اشاره به اینکه براساس این مصوبه امسال ۱۴ عنوان نمایشگاه در استان برپا خواهد شد، ادامه داد: پانزدهمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی به همت سازمان جهاد کشاورزی و شرکت نمایشگاه های بین المللی استان برپا شده است.

وی با اشاره به اینکه افزون بر ظرفیت های کردستان در بخش های معدن، مرز و گردشگری یکی از مزیت های مهم استان بخش کشاورزی است، یادآور شد: نمایشگاه های تخصصی در راستای توسعه محصولات صادرات محور برپا می شوند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶ میلیارد دلار مبادلات تجاری در این استان انجام شده که بیش از ۴۴۰ میلیون دلار آن مربوط به صادرات استان است.

گفتنی است این نمایشگاه از سی و یکم تا سوم شهریور ماه و هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۱ پذیرای علاقه مندان است. در طول برگزاری این نمایشگاه هر روز کارگاه های آموزشی برای بازدیدکنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی برگزار می شود و در این کارگاه ها قرار است آخرین دستاوردها و دانش روز و مسائل مربوط به افزایش عملکرد و تولید محصول سالم توسط مدرسان متخصص حوزه مربوطه ارائه شود.

کد خبر 2759827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha