برپایی ۱۸ موکب برای پذیرایی از زائران اربعین در مریوان

فرماندار شهرستان مریوان گفت: ۱۸ موکب در مریوان فعال است و ۴ موکب دیگر نیز طی روزهای آینده اضافه خواهد شد، ضمن اینکه موکب حضرت رسول (ص) در شهر سلیمانیه نیز برای اسکان و پذیرایی زائران در نظر گرفته شده است.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل احمدی در جلسه ستاد اربعین استان کردستان در مریوان، گفت: تمهیدات لازم در داخل شهر مریوان برای اسکان ۷ هزار زائر اندیشیده شده و در صورت نیاز، ظرفیت ۲ برابر می شود.

وی افزود: امکان پارک ۱۱ هزار خودرو در مریوان فراهم شده و در صورت نیاز، ظرفیت لازم برای پارک ۹ هزار خودروی دیگر نیز فراهم خواهد شد.

فرماندار شهرستان مریوان با اشاره به تعیین استان های گیلان و همدان به عنوان معین کردستان در ارائه خدمات به زائران، اظهار کرد: موکب گیلان در ورزشگاه زاگرس برای پذیرایی از زائران برپا شده و استان همدان نیز ماشین آلات مربوط به شهرداری را به منطقه اعزام کرده است.

احمدی با بیان اینکه بیمارستان ۵۰ تختخوابی علوم پزشکی در مرز باشماق برپا شده است، ادامه داد: بیمارستان ۳۲ تختخوابی سپاه نیز تا آخر هفته جاری در مرز مستقر خواهد شد.

وی درباره هماهنگی های صورت گرفته در خارج از مرزهای ایران نیز بیان کرد: تکیه کسنزانی ها مانند سال قبل در شهر سلیمانیه آماده اسکان و پذیرایی زائران اربعین است.

فعالیت تجاری در کنار تردد زائران در مرز باشماق برقرار است

فرماندار شهرستان مریوان یادآور شد: همزمان با امکان تردد مسافران و زائران اربعین در مرز باشماق، فعالیت تجاری برخلاف سایر مرزهای زمینی کشور در این مرز همچنان برقرار است.

احمدی با بیان اینکه کارکرد تجاری مرز باشماق حفظ شده و عملیات واردات، صادرات و ترانزیت کالا هم از این مرز در حال انجام است، گفت: مشکل معارض زمین های این مرز رفع و امکان گسترش زیرساخت ها و ساخت و سازهای لازم فراهم شده و در آینده شاهد توسعه مرز باشماق خواهیم بود.

کد خبر 2759807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha