دستگاه های اجرایی کردستان در مدیریت مصرف برق نقش کم رنگی دارند

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: در حوزه بهینه سازی و مدیریت مصرف برق شاهد کم کاری برخی از دستگاه های اجرایی در استان بودیم که جای انتقاد دارد.

به گزارش کرد پرس، عبدالله رشیدی پور در سومین کارگروه استانی مدیریت تقاضا و مصرف برق کردستان، با بیان اینکه ۵۲ دستگاه اجرایی در کردستان ژنراتور دارند، اما در زمان اوج مصرف برق از آن استفاده نمی کنند، گفت: در صورت عدم همکاری، مولدهای این دستگاه ها به سایر دستگاه ها واگذار خواهد شد و در این زمینه با کسی تعارف نداریم.

وی با تاکید بر ضرورت  فرهنگ سازی مصرف بهینه انرژی در جامعه، اظهار کرد: با توجه به کمبود منابع در جهان و افزایش جمعیت، مدیریت مصرف انرژی ضروری است و این مهم با آگاه سازی مردم و همکاری مشترکان قابل تحقق است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان افزود: جهان به سمت و سویی در حال حرکت است که مدیریت مصرف در بخش های مختلف آب و برق به خود مردم واگذار می شود و این مهم در کشور ما هم باید تحقق پیدا کند.

رشیدی پور ادامه داد: فرهنگ سازی مصرف بهینه انرژی باید در سطوح مختلف جامعه دنبال شود و در این راستا از ظرفیت رسانه ها بهره بگیریم، چراکه انرژی بحثی عمومی است و دستگاه ها و مردم باید در زمینه استفاده درست از آن احساس مسئولیت داشته باشند.

مشترکین برق در کردستان ۸۲ میلیارد ریال پاداش گرفتند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه مشترکین برق در کردستان ۸۲ میلیارد ریال پاداش دریافت کردند، بیان کرد: بخش عمده ای از زمان پیک مصرف برق سپری شده و امیدواریم بخش باقیمانده را با کمترین تنش طی کنیم.

هیوا لهونیان یادآور شد: ۱۰ هزار و ۵۰ تفاهم نامه با بخش کشاورزی برای مدیریت بار منعقد شده و در حوزه کشاورزی هوشمندسازی شبکه برق انجام و به صورت نقطه ای و موردی برنامه مدیریت بار اجرا شده است.

وی با تاکید براینکه ظرفیت استفاده از مولدها در استان ۱۰۰ مگاوات است اما کمتر از پنج درصد آن محقق شده، گفت: یک هزار و ۶۱۶ تفاهم نامه در بخش اداری در راستای کاهش مصرف برق ادارات منعقد شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان افزود: براین اساس مقرر شد ادارات مصرف برق خود را نسبت به مدت مشابه سال گذشته در ساعات اداری ۳۰ درصد و غیراداری ۶۰ درصد کاهش دهند که عملکرد در این بخش نسبتا خوب بود.

لهونیان با بیان اینکه در بخش خانگی هم مشترکینی که نسبت به سال گذشته مصرف خود را کاهش دهد، مشمول پاداش قرار می گیرند، اظهار کرد: اجرای این طرح تاثیرگذار بود و رشد مصرف برق در این بخش فقط ۷ دهم درصد بود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۸۲ میلیارد ریال پاداش به مشترکین خانگی در استان پرداخت شده است، ادامه داد: تاکنون ۲۰۲ هزار و ۵۵۹ قبض مشترکان خانگی مشمول پاداش شده اند که ۱۱ هزار قبض آن رایگان بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان بیان کرد: در بخش عمومی و اداری مصرف برق ۲.۸ درصد و در بخش صنعت ۱۵.۷ درصد افزایش داریم اما در بخش کشاورزی با کاهش ۱۲درصد روبرو بودیم.

کد خبر 2759710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha