مردم پاوه در حماسه مرداد ۵۸ با تمام توان پای عزت و آزادگی خود ایستادند

سرویس کرمانشاه _ استاندار کرمانشاه گفت: در ایام سخت و دشوار حصر پاوه در مرداد ۵۸، جوهر و گوهر این مردم دلیر شناخته شد و این مردم با تمام توان پای آزادگی و عزت خود ایستادند.

به گزارش کردپرس؛ محمدطیب صحرایی در آیین گرامیداشت یاد و خاطره ۲۶ مرداد حماسه آزادسازی پاوه که با حضور حاج ماموستا ملاقادر قادری امام جمعه پاوه، فرماندهان نظامی و انتظامی، فرماندار پاوه و خانواده های شهدا و ایثارگران و رزمندگان دوران دفاع مقدس و حماسه آزادسازی پاوه برگزار شد؛  از ماموستا ملاقادر قادری به عنوان یک شخصیت بزرگ و مبارز یاد کرد و گفت: ایشان یک شخصیت انقلابی، بصیر و  صبور و یادگاری از آن روزهای سخت جهاد و مبارزه تا به امروز است.

وی تصور آن فضای سخت و بسیار ناامن تابستان سال ۵۸ را برای نسل جدید بسیار دشوار دانست و گفت: در آن برهه سخت عده ای آزادمرد در پاوه در دفاع از اسلام و انقلاب، مردانگی و گوهر وجودشان را پای کار آورند و این افتخار بزرگ را آفریدند.

مقام عالی استان سالروز آزادسازی پاوه را فراتر از یک روز سیاسی و حکومتی و جزو ایام الله دانست و گفت: در سال ۵۸ در شرایطی که انقلاب اسلامی هنوز نوپا است و تمامی زورمندان در برابر اراده مردم ایران صف آرایی کرده‌اند، به ناگاه در روز ۲۶ مرداد یک یوم اله اتفاق می افتد و خداوند اراده کرد که دشمنان این مردم خوار و ذلیل شوند.

وی سالروز ایستادگی مردم پاوه را الهام بخش جوانان کشور دانست و گفت: امروز دور هم جمع شده‌ایم تا بگوییم هر کس در راه خدا جهاد کند، خدا یاری دهنده اوست‌.  

صحرایی در دنباله سخنانش سنت الهی و تاریخ بشری را سرشار از فراز و فرودهای بسیار دانست و گفت: هیچ قومی همیشه پیروز نبوده و بلکه بسیاری از آن‌ها بر روی ویرانی های حاصل از شکست ها، پل زده‌اند و به پیروزی رسیده‌اند و برخی هم پیروزی های مداوم داشته اند و به دلیل قدرنشناسی شکست خورده اند.

 وی یادآور شد: این پستی‌ها و بلندی‌ها و فراز و فرودها، سنت متداول تاریخ است و در سختی‌هایی مانند ایام حصر پاوه، جوهر و گوهر این مردم دلیر شناخته می‌شود، مردمی که با تمام توان پای آزادگی و عزت خود ایستادند و برای همیشه افتخار تاریخ ما هستند.

استاندار یادآور شد: پشتیبانی الهی در شرایطی شامل مردم می شود که خود آن‌ها خواهان تغییر سرنوشت خودشان باشند و بیش از ۴ دهه از پایمردی مردم ایران در این راه خیر می‌گذرد و آن ها همچنان پای آن ایستاده اند و در برابر دشمنی‌ها کوتاه نیامده اند.

وی تاکید کرد: ما تا زنده هستیم به شهدای حماسه پاوه، دوران دفاع مقدس و مدافعین حرم ادای احترام می کنیم زیرا آن‌ها در دوران غربت، اسلام را یاری کردند و اجرشان بالاتر است.

در پایان این همایش از ۴۴ سال مجاهدت و پایداری ماموستا ملاقادر قادری امام جمعه پاوه در راه دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی  قدردانی شد.

همچنین از تعدادی از خانواده های معزز شهدا و رزمندگان و ایثارگران منطقه با اهدای لوح تقدیر، تجلیل به عمل آمد.

در پایان از کتاب مرداد خونین نوشته مهرداد رضایی فر که روایتی از حماسه آزادسازی پاوه است رونمایی شد.

کد خبر 2759637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha