معاون وزیر: کرمانشاه از "پیزا" هم جذاب تر است

مدیرکل گردشگری داخلی وزارت میراث:کرمانشاه در حوزه گردشگری از "پیزای" ایتالیا چیزی کم ندارد.

به گزارش کرد پرس به نقل از ایسنا،  مدیرکل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از کرمانشاه به عنوان یک شهر با جذابیت های بسیار و بی نظیر در حوزه گردشگری یادکرد و افزود: برای رونق گردشگری این استان باید روی روایت‌ها، افسانه‌ها و قصه هایی که پشت آثار تاریخی و طبیعی وجود دارند، متمرکز شویم.

مصطفی فاطمی، عصر امروز (۲۶ مرداد) در جشنواره "نوآوری در گردشگری" که با حضور جمعی از مسئولین، صاحبنظران و صاحبان ایده حوزه گردشگری استان کرمانشاه به همت پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به جاذبه های بسیار و بی نظیر کرمانشاه در حوزه گردشگری گفت: تک تک شهرهای جهان به نوعی از جاذبه های گردشگری برخوردارند، اما در این میان شهرهایی هستند که از جذابیت های بیشتری در این حوزه برخوردارند که کرمانشاه یکی از آنها است.

وی افزود: استان و شهر کرمانشاه جاذبه های گردشگری بی نظیری دارد و حتی اگر بخواهیم با شهرهای مقصد گردشگری مانند شهر "پیزا" در کشور ایتالیا مقایسه کنیم، جذابیت های این شهر و این استان بیشتر است.

فاطمی خاطرنشان کرد: در این میان سوال اصلی این است که چرا کرمانشاه با این همه جاذبه گردشگری نتوانسته به مقصد مهم گردشگری تبدیل شود و جواب آن نبود خلاقیت و نوآوری در معرفی جاذبه های گردشگری این استان است.

وی با بیان اینکه در رونق گردشگری چیزی که بیش از آثار و داشته های تاریخی و طبیعی اهمیت دارد، خلاقیت و نوآوری در شیوه ارائه و معرفی جاذبه های گردشگری است، تصریح کرد: حقیقت این است که در گردشگری ما باید "قصه فروش" باشیم. آثار و جاذبه هایی گردشگری که همراه با داستان و قصه معرفی می شوند از جذابیت بیشتری برخوردار هستند و مردم برای شنیدن این داستان ها و دیدن این جاذبه ها کیلومترها راه را طی می کنند و به شهر این قصه ها سفر می کنند.

مدیرکل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: در کرمانشاه افسانه های دلنشینی مانند شیرین و فرهاد داریم؛ خود کتبیه آنوبانی‌نی و نوشته پادشاه آنوبانی‌نی بر روی آن که مربوط به ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح (ع) است، یا روایت داستان کتبیه بیستون یا ماجرای تاقبستان، شنیدن همه این ماجراها و داستان ها شیرینی دیدن آثار تاریخی این استان را چندبرابر می کند و باید روی این موضوع متمرکز شویم.

فاطمی گفت: هرچه تولید محتوا و داستان در خصوص جاذبه های گردشگری استان افزایش یابد، میل و رغبت برای بازدید از این آثار هم درمیان گردشگران افزایش می یابد.

مدیرکل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی گفت: علاوه بر همه این ها کرمانشاه نقطه آغاز و پایان جنگ تحمیلی است و داستان ها و روایت های واقعی و شگفت انگیز و ابرقهرمان های حقیقی بسیاری از جنگ تحمیلی در این استان وجود دارد که می‌تواند آن را به یک مقصد شاخص گردشگری دفاع مقدس تبدیل کند.

وی تاکید کرد: کرمانشاه پر از داستان های واقعی و روایتهاست و تنها باید این داستان ها و روایت ها را به گوش گردشگران در سراسر کشور و حتی جهان برسانیم تا این استان را به یک قطب گردشگری در کشور تبدیل کنیم.

کد خبر 2759638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha