اجرای اقدامات نرم افزاری برای دریاچه ارومیه نیازمند حمایت ملی است

سرویس آذربایجان غربی- دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه در خصوص اقدامات انجام گرفته برای دریاچه ارومیه گفت: در حوزه نرم افزاری، تدابیر لازم برای تشدید نظارت بر کنترل میزان مصرف آب در حوضه آبریز دریاچه اندیشیده شده و اجرای آن نیازمند حمایت در سطح ملی است.

کردپرس؛ محمدصادق معتمدیان با در دیدار با محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به پتانسیل های استان در بخش کشاورزی گفت: با توجه به ظرفیت بالای استان در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی ضروری است برای جلوگیری از خام فروشی و بالابردن ارزش افزوده تولید، واحدهای تولیدی و فرآوری محصولات کشاورزی توسعه یابد.

معتمدیان خواستار توجه ویژه وزارت جهاد کشاورزی به تامین اعتبارات لازم برای حمایت از توسعه واحدهای فرآوری محصولات کشاورزی و همچنین تامین نهاده های کشاورزی در استان شد.

او همچنین از وزیر جهاد کشاورزی برای سفر به استان و بازدید از پتانسیل های بخش کشاورزی دعوت کرد که با استقبال وزیر این سفر به زودی انجام خواهد گرفت.

به گزارش کردپرس، رییس فراکسیون نمایندگان شمالغرب کشور نیز پیشتر در خصوص وضعیت دریاچه گفته بود: وضعیت تراز حجم آب دریاچه ارومیه بحرانی است. هر چند در حوزه سخت افزاری و انجام طرح های سخت افزاری مانند انتقال آب از سدکانی سیب و احداث تونل و کانال انتقال به دریاچه اقدامات مثبت انجام شده اما در حوزه های نرم افزاری اقدامات قابل توجهی نشده است.

کد خبر 2759572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha