کاهش ۱۸ درصدی وقوع جرایم رایانه ای در کردستان

رئیس پلیس فتا کردستان از کاهش ۱۸ درصدی وقوع جرایم رایانه ای از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان خبر داد.

به گزارش کرد پرس، سرهنگ مهدی دانش پور از کاهش ۱۸ درصدی وقوع جرایم رایانه ای از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته در کردستان خبر داد و گفت: ۹۰ درصد از جرائم این حوزه در استان کشف می شود.

وی اظهار کرد: ۷۲ درصد از این جرایم رایانه ای در استان مالی، ۱۴ درصد جرائم اخلاقی و ۱۴ درصد نیز مروبط به سایر جرائم بوده است.

رئیس پلیس فتا استان کردستان با بیان اینکه کلاهبرداری اینترنتی و برداشت از حساب مردم بیشترین آمار جرایم را به خود اختصاص داده است، افزود: پلیس به فضای مجازی اشراف کامل داشته و با متخلفان این حوزه برابر قانون برخورد خواهد کرد.

سرهنگ دانش پور ادامه داد: پلیس فتا به کلیه جرایم فضای سایبری شامل جرایم اقتصادی، برداشت از حساب های بانکی، فیشینگ، جرایم اخلاقی و مزاحمت ها در شبکه های اجتماعی رسیدگی می کند.

وی با اشاره به ترفندهای مختلف کلاهبرداران، یادآور شد: مجرمان سایبری با اهداف سوء و با برقراری تماس تلفنی با کاربران به بهانه فعالسازی اینترنت ۵G، اطلاعات هویتی کاربران را دریافت و اقدام به کلاهبرداری از آن ها می کنند.

رئیس پلیس فتا استان کردستان درباره کلاهبرداری اسکیمر عنوان کرد: فروشنگان سیارکلاهبرداران با استفاده از دستگاه اسکیمر اقدام به کپی اطلاعات کارت بانکی شهروندان می کنند، درخواست می شود که هم استانی ها هنگام پرداخت و خرید، خودشان نسبت به کشیدن کارت عابر در دستگاه کارت خوان اقدام کرده و از افشای رمز آن در جمع دیگران خودداری کنند.

سرهنگ دانش پور یادآور شد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی مراتب را از طریق نشانی سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir  بخش ارتباطات مردمی گزارش داده یا از طریق تماس با شماره تلفن۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان پلیس فتا در ارتباط باشند.

کد خبر 2759518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha