هشدار جدی آمریکا به حزب دموکرات کردستان عراق و اتحادیه میهنی

سرویس جهان- ائتلافق به رهبری آمریکا هشدار داد اختلافات میان دو حزب حاکم اقلیم کردستان مانع از اجرای اصلاحات در نیروهای نظامی اقلیم کردستان عراق و وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان عراق شده است.

به گزارش کردپرس، ائتلاف مبارزه با داعش به رهبری آمریکا در بیانیه ای از روند کند اجرای اصلاحات در وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان و سازماندهی نیروهای نظامی اقلیم کردستان ابراز ناامیدی کرده است.

در این بیانیه تاکید شده که پیشرفت در اجرای برنامه اصلاحات در وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان محدود به شفاف سازی در حوزه مالی و فرماندهی و کنترل نیروهای پیشمرگ بوده است.

 ائتلاف به رهبری آمریکا تاکید کرده است که اختلافات سیاسی میان دو حزب حاکم در اقلیم کردستان، روند اجرای اصلاحات بر اساس یادداشت تفاهم میان ائتلاف و اقلیم کردستان را کند کرده که نتیجه آن نرسیدن به اهداف تعیین شده طبق این یادداشت تفاهم است.

ائتلاف به رهبری آمریکا از دولت اقلیم کردستان عراق خواسته است با توجه به بازبینی سالانه این موضوع در ماه سپتامبر، اراده سیاسی خود را برای اجرای اصلاحات در نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان عراق نشان دهد.

با این حال، ائتلاف مبارزه با داعش بر ادامه ارائه مشاوره و کمک به وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان عراق در راستای شکست دائمی داعش تاکید کرده است.

کد خبر 2758733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha