۱۲۰۰ هکتار زمین دیم دهگلان آبی شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان گفت: یک هزار و ۲۰۰ هکتار از زمین های پائین دست سد سورال تحت پوشش شبکه آبیاری و زهکشی قرار می گیرد.

به گزارش کرد پرس، آرش آریانژاد از بهره برداری کامل از شبکه پایاب سد سورال این شهرستان خبر داد و گفت: یک هزار و ۲۰۰ هکتار از زمین های پائین دست سد سورال تحت پوشش شبکه آبیاری و زهکشی قرار می گیرد.

وی به اهداف کلی این طرح اشاره کرد و افزود: تأمین آب کشاورزی به میزان ۷ میلیون متر مکعب در سال برای شبکه آبیاری و زهکشی اراضی پایین دست به میزان ۱۲۰۰ هکتار و تبدیل زمین های دیم روستاهای سیس، سورال، سرواله و سراب دود به آبی و نهایتاً رونق اقتصادی منطقه از جمله اهداف مهم این پروژه آبرسانی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان با بیان اینکه اتمام و افتتاح طرح های نیمه تمام جزو برنامه های اولویت دار امسال وزارت نیرو است، اظهار کرد: یقیناً بهره برداری کامل از شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سد سورال در توسعه اقتصادی و امیدآفرینی کشاورزان و ذینفعان این منطقه تأثیرات به سزایی دارد.

آریانژاد ادامه داد: در حال حاضر برای ۷۰۰ هکتار از این اراضی، آب تحویل شده که طی ماه های آتی نیز مانده طرح به بهره برداری کامل می رسد.

وی یادآور شد: این سد در ۳ کیلومتری جنوب شرقی روستای سورال، در ۲۵ کیلومتری جنوب غربی شهر دهگلان و در ۸۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر سنندج و بر روی رودخانه سورال، احداث شده است.

کد خبر 2758696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha