اتمام تصفیه خانه شماره ۲ آب بانه ۶۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان گفت: عملیات اجرایی احداث تصفیه خانه شماره ۲ آب شرب شهر بانه از تابستان سال گذشته آغاز شده و برای اتمام و بهره برداری از آن ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش کرد پرس، آرش آریانژاد در حاشیه بازدید از تصفیه خانه شماره ۲ آب شرب شهر بلانه، گفت: طرح آبرسانی بانه از محل سد عباس آباد و حوضچه پایاب سد شروع شده و با بیش از ۲۲  کیلومتر لوله فولادی سایز ۷۰۰ و ۴۰۰ میلیمتر به تصفیه خانه شماره یک و تصفیه خانه موقت بانه رسید.

وی با اشاره به اهداف این طرح، اظهار کرد: تأمین، انتقال و تصفیه آب شرب شهر بانه و مراکز زیرپوشش از جمله شهرهای کانی سور، آرمرده، بوئین و نیز تأمین نیاز آبی صنایع و کارگاه های اطراف تا افق طرح، یعنی سال ۱۴۱۵ شمسی از سد عباس آباد و با در نظر گرفتن تمامی پارامترهای طراحی و منطبق با استانداردهای صنعت آب کشور مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان به عمده اقدامات جهادی این طرح ها نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به تنش آبی سال ۱۴۰۰، با پیگیری استاندار و طی بازدید وزیر نیرو از سد و سامانه انتقال عباس آباد و دستور اکید محرابیان، در کوتاه ترین زمان ممکن اعتباری معادل یک هزار و ۲۲۵ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ برای اتمام خطوط انتقال و احداث ایستگاه پمپاژ اضطراری و ایستگاه پمپاژ دائم بوئین تخصیص داده شد که در این راستا، قطعه سوم به طول ۶.۵ کیلومتر در پایان شهریور ماه ۱۴۰۰ با کاری جهادی ظرف مدت ۴۰ روز رفع نقص و تکمیل شد.

آریانژاد ادامه داد: ایستگاه پمپاژ اضطراری هم در ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ با تلاش شبانه روزی در مدار بهره برداری قرار گرفت و قطعه دوم نیز به طول ۵.۱ کیلومتر علیرغم شرایط سخت زمستان با کار جهادی دیگری ظرف مدت ۳ ماه قابل بهره برداری شد.

وی یادآور شد: ایستگاه پمپاژ دائم بوئین شهر بانه با ظرفیت ۵۵۰ لیتر در ثانیه و مخزن ۲ هزار مترمکعبی با هدف انتقال آب سد عباس آباد به تصفیه خانه شماره ۱ و ۲ این شهرستان با ارزشی بالغ بر ۱۰۵ میلیارد تومان در سال جاری به بهره برداری می رسد و مشکل انتقال آب درازمدت شهر بانه به طور کامل مرتفع می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان بیان کرد: عملیات اجرایی احداث تصفیه خانه شماره ۲ آب شرب شهر بانه از تابستان سال گذشته آغاز شده و برای اتمام و بهره برداری از آن ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

کد خبر 2758643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha