هیئت مذاکره کننده کُرد در بغداد نماینده اتحادیه میهنی نیست

سرویس عراق و اقلیم کردستان- عضو ارشد اتحادیه میهنی کردستان با متهم کردن حزب دمکرات به انحصار ثروت دراقلیم کردستان، گفت:  هیئت مذاکره کننده کُرد در بغداد نماینده اتحادیه میهنی نیست.

به گزارش کردپرس، غیاث سورچی در گفتگو با خبرگزاری «بغداد الیوم» با بیان اینکه هیئت کُرد که به بغداد سفر کرده است، فقط نماینده حزب دمکرات کردستان است، افزود: از اتحادیه میهنی خواسته نشده است که این هیئت را در سفر به بغداد، همراهی کند.

سورچی با اشاره به اینکه حتی اگر حزب دمکرات به اتحادیه میهنی درخواست همراهی با هیئت کُرد در سفر به بغداد را ارائه می داد، اتحادیه میهنی این درخواست را رد می کرد، زیرا  هیئت حزب دمکرات به این دلیل به تنهایی به بغداد سفر کرده است که نمی خواهد دیگراحزاب کردستانی ازمیزان درآمدهای مالی و مسائل نفتی اقلیم کردستان آگاه شوند.

وی با تاکید براینکه حزب دمکرات ازهنگام تشکیل وزارت منابع طبیعی اقلیم کردستان، پرونده نفتی اقلیم را به انحصارخود در آورده و اتحادیه میهنی هیچگونه اطلاعاتی ازاین پرونده ندارد، افزود:حزب دمکرات کردستان نگران آن است که اتحادیه میهنی در جریان روند مذاکرات هیئت کُرد در بغداد،به ویژه در موضوع قرارداد امضاء شده بین اقلیم کردستان و ترکیه که به قرارداد دهه پنجاه میلادی معروف است، قرار گیرد.

کد خبر 2758464

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha