میزان کمک های نظامی آمریکا به نیروهای کرد سوریه در سال 2024

سرویس جهان- بر اساس قانون بودجه دفاعی سال 2024 آمریکا، واشنگتن برای مبارزه با داعش  شامل تجهیز و آموزش نیروهای کرد سوریه و یک نیروی غیرکرد دیگر در این کشور مبلغ 156 میلیون دلار اختصاص داده است.

به گزارش کردپرس، نمایندگان کنگره آمریکا با تصویب بودجه دفاعی این کشور در هفته گذشته، میزان کمک مالی و تسلیحاتی به هم‌پیمانان این کشور در عراق و سوریه را در قالب مبارزه‌ با داعش تعیین کردند.

بر اساس این مصوبه، بودجه دفاعی آمریکا برای سال 2024 که برای تصویب نهایی به رای سنا نیز نیاز دارد، در مجموع 397 میلیون دلار برای برنامه مبارزه‌ با داعش آمریکا در عراق و سوریه اختصاص یافته است که سهم نیروهای پیشمرگه اقلیم کردستان عراق و نیروهای کرد سوریه از این مبلغ کسر می شود.

بر اساس جدول هزینه کرد قانون بودجه دفاعی 2024 آمریکا، حدود 10 میلیون دلار از سهم کمک‌های آمریکا به مبارزه با داعش در سوریه شامل کمک‌های واشنگتن به کردهای سوریه کاسته شده و در نهایت مبلغ 156 میلیون دلار برای برنامه‌های آمریکا در سوریه اختصاص داده شده است. سهم دقیق کردهای این سوریه در جدول درج نشده است زیرا این بودجه شامل نیروهای موسوم به صنادید، یکی دیگر از نیروهای همپیمان آمریکا در سوریه نیز می شود.

آمریکا در بودجه سال گذشته 165 میلیون دلار برای برنامه‌های پنتاگون در سوریه کنار گذاشته بود.

دولت آمریکا در بودجه سال 2024 خود مجموعا 241 میلیون دلار نیز برای نیروهای امنیتی عراقی شامل نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان اختصاص داده است.

کد خبر 2758232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha