سردشت مقصد دومین سفر دستیار رئیس جمهور است

سرویس آذربایجان غربی- سامان نیازی، قائم مقام دستیار رئیس جمهور از سفر یک روزه سکینه سادات پاد، دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی به سردشت خبر داد.

به گزارش کردپرس، سامان نیازی، در این باره گفت: دستیار رئیس جمهور روز چهارشنبه ۲۱ تیرماه به همراه هیئتی از حوزه پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی ریاست جمهوری و هیئت دیپلماتیک ژاپن به ریاست کنجو موراکامی وزیر مختار ژاپن، به منظور حضور در نشست خبری و تخصصی حقوق بشری با عنوان «حق بر زنده نگه داشتن حقیقت جنایت سردشت» درخصوص قربانیان و جانبازان بمباران شیمیایی سردشت، به استان آذربایجان غربی سفر خواهد کرد.

قائم مقام دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی در ادامه افزود: هیئت دیپلماتیک ژاپن به جهت قرابت موضوعی بمباران هیروشیما و ناکازاکی با حملات سردشت، در این سفر دستیار رییس جهمور را همراهی خواهد کرد.

نیازی با بیان اینکه در این سفر تعدادی از رسانه‌های بین‌المللی نیز دستیار رئیس جمهور را همراهی خواهند کرد، ادامه داد: در جریان بازدید از شهر سردشت، قرار است با خانواده شهدا و جانبازان بمباران شیمیایی نیز دیدار و گفتگو شود.

او همچنین از برگزاری یک نشست با حضور تعدادی از قربانیان حملات شیمیایی خبر داد.

نیازی تاکید کرد که هدف از این سفر زنده نگه داشتن حقیقت جنایت ارتکابی در سال ۶۶ و تکریم یاد و نام قربانیان و خانواده های آن‌ها است.

او در خاتمه از برنامه ویژه دستیار رئیس جمهور جهت پیگیری مؤثر حقوق قربانیان در مراجع داخلی و بین المللی حقوق بشری خبر داد.

کد خبر 2758135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha