حضوری نویسی آیات قرآنی توسط خوشنویسان کردستانی در سنندج

با دعوت حوزه هنری استان کردستان از نماز عصر تا مغرب سه شنبه ۲۰ تیر ماه ۱۴۰۲ جمعی از اساتید و خوش نویسان کردستانی در اعتراض به هتک حرمت صورت گرفته به قرآن کریم با حضور در مسجد شیخ محمد باقرغیاثی آیات قرآنی را کتابت کردند.

به گزارش کرد پرس، سرپرست حوزه هنری کردستان با قدردانی از تعهد و واکنش درست هنرمندان به اقدام مذبوحانه توهین به قرآن، معجزه جهان هستی و کتاب مقدس مسلمانان، گفت: اینکه در لوای دروغین آزادی بیان کشورهای غربی به خود اجازه می دهند باورها و ارزش های دینی و اعتقادی میلیاردها انسان مسلمان را خدشه دار کنند حرکت تازه ای نیست و سابقه دیرینه ای دارد ولی اینکه در روز عید سعید قربان و در مقابل یک مسجد چنین حرکت شنیعی را انجام دهند قابل اغماض و چشم پوشی نیست و بر هر مسلمان و انسان آزاده ای واجب است تا انزجار خود را نسبت به آن به هر نحو ممکن به نمایش بگذارد.

افشین آزادی هنر خوشنویسی را هنری عجین شده با آموزه های قرآنی عنوان کرد و افزود: با مروری بر تاریخ خوشنویسی در می یابیم که خوشنویسی هنر تجسم کلام وحی بوده است و از صدر اسلام تا کنون رسالت خود را به زیبایی انجام داده است.

وی اظهار کرد: پیام قرآن به عنوان معجزه پیامبر رحمت و مهربانی و آخرین فرستاده خدای متعال پیام صلح، دوستی و مهربانی و پیام مبارزه با ظالمین و مستکبرین است که قطعاً برای سردمداران  ظلم و ستم خوشایند نخواهد بود و این حضور شما وکتابت آیات قرآنی در کنار دیگر واکنش های صورت گرفته در جهان اسلام توطئه ها و نقشه های نظام سرمایه داری را خنثی خواهد کرد.

سرپرست حوزه هنری کردستان در خصوص برنامه های حوزه هنری در حمایت از هنر خوشنویسی، ادامه داد: تلاش خواهیم کرد تا زمینه معرفی توان و پتانسیل هنرمندان خوشنویس استان را در سطح کلان کشوری فراهم سازیم.

آزادی یادآور شد: با توجه به ارتباط خوشنویسی با دیگر رشته ها از جمله هنر و صنعت کاغذ سازی، تذهیب، نقاشی خط، ادبیات، گرافیک و شاخه هایی از صنایع دستی فرصت حضور جدی این هنر در عرصه اقتصادی مهیاست و با توجه به توان و پتانسیل بالای هنری استان و حضور اساتید توانمند و مطرح این امکان مهیاست در سطح ملی و بین المللی در بخش توسعه اقتصاد هنر خوشنویسی گام برداریم و در این زمینه با تمام توان از هنرمندان متعهد واخلاق مدار این رشته در استان حمایت خواهیم کرد.

گفتنی است در این محفل هنری که فرماندارشهرستان سنندج نیر حضور داشت، پس از اقامه نماز عصر به صورت جماعت، خوشنویسان حاضر در برنامه آیاتی از کلام ا... مجید را در قالب های مختلف خوشنویسی همچون، ثلث، نستعلیق و شکسته نستعلیق به رشته تحریر در آوردند. تلاوت آیات قرآن مبین و اجرای گروه دف نوازی همزمان با این حضوری نویسی بر معنویت جلسه افزوده بود.

کد خبر 2758130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha