سطح گلخانه  های کردستان به ۵۳ هکتار افزایش می یابد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: سطح گلخانه های استان تا پایان سال به بیش از ۵۳ هکتار افزایش می یابد.

به گزارش کرد پرس، پیمان اسکندری روز سه شنبه در جلسه ستاد گلخانه های استان کردستان در سنندج، با اشاره به آغاز نهضت احداث گلخانه در استان، اظهار کرد: در یک سال و نیم اخیر فعالیت در حوزه ایجاد گلخانه به نسبت سال های گذشته رشد چشمگیری پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون سطح گلخانه های استان ۳۷ هکتار است، افزود: تا پایان سال جاری تلاش می شود این میزان سطح به بیش از ۵۳ هکتار افزایش پیدا کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه سالانه افزون بر هفت هزار تن محصول در گلخانه های استان تولید می شود، اظهار کرد: یکی از اهداف توسعه ای در سازمان جهاد کشاورزی استان، توسعه واحدهای گلخانه است.

اسکندری ادامه داد: ۴۳ طرح در حوزه گلخانه به مساحت ۲۲ هکتار هم اکنون در دست اجرا است و امید می رود تعداد زیادی از این طرح ها تا پایان سال جاری به مرحله بهره برداری برسد.

وی یادآور شد: همانگونه که امنیت غذایی مهم است امنیت منابع آبی هم حائز اهمیت است و این مهم با احداث گلخانه ها محقق خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد: صرفه جویی در مصرف آب، افزایش تولید و انتقال محصولات جالیزی به گلخانه از مهمترین اهداف احداث گلخانه است که آن را دنبال می کنیم.

کد خبر 2758104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha