ثبت جهانی اسب کُرد آرزوی مشترک همه کردها است

سرویس کرمانشاه _ طاهر حمه صالح رئیس انجمن صنعت اسب اقلیم کردستان گفت: بسیار خوشحال می شویم همراه با دوستان مان در کرمانشاه در ثبت جهانی اسب کُرد و به ویژه معرفی این اسب زیبا به تمام دنیا، مشارکت کنیم.

طاهر حمه صالح در حاشیه جشنواره بین المللی اسب کُرد به میزبانی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار کردپرس گفت: همراه با یک هیئت متشکل از چهره های مطرح پرورش اسب کُرد از استان های حلبچه، سلیمانیه و گرمیان برای حضور در جشنواره بین‌المللی اسب کُرد به کرمانشاه آمده ایم و با استقبال گرم شخص استاندار و دیگر مسئولان کرمانشاه روبرو شدیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه مسئولین استان کرمانشاه یک اهتمام جدی در زمینه حمایت از اسب کُرد دارند و این موضوع برای ما بسیار خوشحال کننده است.

وی در مورد جشنواره بین المللی اسب کرد گفت: جشنواره در سطح بسیار خوبی در حال برگزاری است و حضور در این برنامه برای من بسیار لذت بخش است.

این پرورش دهنده مطرح اسب کرد عنوان کرد: جمعیت زیادی به دیدن این جشنواره آمده اند و این نشان دهنده علاقه فراوان مردم کرمانشاه به اسب کُرد است که جای خوشحالی دارد.

وی در مورد فعالیت های خود در حوزه پرورش اسب گفت: من  ۴۰ اسب کُرد در سلیمانیه دارم و بیشترین تعداد اسب در سلیمانیه متعلق به اینجانب است، البته در کرمانشاه هم تعدادی اسب کُرد دارم.

حاجی طاهر ادامه داد: قسمت اعظم اسب های کُرد در اقلیم کردستان از کرمانشاه وارد شده اند و بخشی هم از طریق سنندج بوده است.

وی در مورد ثبت جهانی اسب کرد گفت: ما در اقلیم کردستان بسیار خوشحال می شویم که همراه با دوستان‌مان در ثبت جهانی اسب کُرد مشارکت کنیم و به ویژه در معرفی هر چه بیشتر این اسب زیبا در اقلیم کردستان و در دیگر نقاط دنیا با برادرانمان در کرمانشاه هماهنگ و همراه هستیم.

کد خبر 2757948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha