قلیچدار اوغلو یک ملی گرای افراطی ترک را به عنوان مشاور خود برگزید

سرویس ترکیه - قلیچدار اوغلو یک سیاستمدار ملی گرای افراطی ترک که دارای سابقه دشمنی آشکار با کردها است، را به عنوان مشاور ارشد خود برگزید.

به گزارش کردپرس، کمال قلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوری خواه خلق (CHP) و نامزد شکست خورده ائتلاف اپوزیسیون ترکیه، در آخرین تغییراتی که در شورای مدیریت حزب خود به وجود آورده است، فردی به نام گوکشن آنیل اولوکوش را به عنوان مشاور ارشد خود برگزید. فردی که سابقه دشمنی با کردها را در کارنامه خود دارد.

اولوکوش روز گذشته با انتشار پستی در حساب های مجازی خود در شبکه های اجتماعی از انتصاب خود به عنوان مشاور رئیس CHP خبر داد. 

اولوکوش که به اظهارات توهین آمیز خود علیه نمایندگان و شخصیت های کرد شهرت دارد، پیش از این رئیس موسس جنبش ماه و ستاره (آی ییلدیز) بوده است و پس از آن نیز به عضویت حزب ملی گرای افراطی ظفر در آمده بود. او پس از جدایی از ظفر به عنوان مشاور ارشد قلیچدار اوغلو برگزیده شد.

اولوکوش در زمانی که عضو حزب ظفر بود، اظهاراتی توهین آمیز علیه سزگین تانری کولو نماینده کرد CHP اهل دیاربکر را در توئیتر خود بر زبان آورده بود. او پس از انتخاب به عنوان مشاور ارشد قلیچدار اوغلو بلافاصله توئیت های توهین آمیز خود علیه نماینده کرد را حذف کرد و گفت که اگرچه در بسیاری از مسائل با سزگین تانری کولو موافق نیست اما به این نتیجه رسیده است که به زبان آوردن آن اظهارات درست نبوده است و به همین دلیل اظهاراتش درباره تانری کولو را پاک کرده است. 

اولوکوش در این اظهارات سخنان به رسمیت شناختن پرچم اقلیم کردستان عراق از سوی تانری کولو را امری «شرم آور و ریاکارانه» توصیف کره بود و تانری کولو را به «حمایت از تروریسم» متهم کرده بود.

از دیگر سوابق اولوکوش که آن را پنهان نیز نمی کند، علاقمندی او به شخصیت «عبدالله چاتلی» یک رهبر سازمان مافیایی ترک و مامور مخفی دولت پنهان ترکیه است. این فرد دهه های 1980 و 90 نقش بزرگی در ترور و کشتار فعالان سیاسی و کردها بر عهده داشته است. 

پس از شکست سنگین کمال قلیچدار اوغلو در عرصه انتخابات، انتقادهای زیادی از سوی احزاب مختلف اپوزیسیون همچنین اعضای CHP و طرفداران مردمی این حزب متوجه مدیریت این حزب و شخص قلیچدار اوغلو شد. قلیچدار اوغلو با سرعت شروع به تغییرات اساسی در مناصب بالای حزب از جمله شورای مرکزی و مجمع این حزب کرد. در حالی که نوک بیشتر پیکان ها متوجه خود قلیچدار اوغلو است که صندلی ریاست را ترک کند، او با دست اندازی به سوی رهبرای ملی گرای افراطی احزاب مانند امید اوزداغ رهبر حزب ظفر سعی در ترمیم وجه خود در میان اعضای ملی گرای حزب کرده است.

کد خبر 2757916

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha