تشدید تلاش ترکیه برای ترور مظلوم کوبانی

سرویس جهان- وبسایت خبری آمریکایی الماینتور از تشدید اقدامات امنیتی در شمال شرق سوریه، در پی افزایش تلاش های ترکیه برای ترور مقامات ارشد کرد سوریه، از جمله مظلوم کوبانی، فرمانده کرد نیروهای دموکراتیک سوریه خبر داد.

به گزارش کردپرس، ترکیه در ماه آوریل خودروی حامل مظلوم کوبانی، فرمانده کرد نیروهای دموکراتیک سوریه را در نزدیکی فرودگاه سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق هدف قرار داد. با این حال آسیبی به افراد داخل خودرو، از جمله چند نیروی نظامی آمریکایی نرسید. وب سایت خبری آمریکایی المانیتور ادعا کرد که کوبانی برای شرکت در نشست امنیتی فرماندهان ائتلاف به سلیمانیه سفر کرده بود و قبل از آن، از طریق همین فرودگاه برای گسترش چتر حمایتی از اداره خودگردان کرد سوریه به امارات سفر کرده بود.

این نشریه الکترونیکی آمریکایی از کاهش رفت و آمدهای مظلوم کوبانی از آن زمان خبر داده و نوشت: تمهیدات امنیتی در منطقه شمال شرق سوریه از سوی نیروهای کرد به شدت افزایش یافته است.

یک تحلیلگر غربی که به تازگی از منطقه شمال شرق سوریه بازگشته، ادعا کرده است که فشارها بر گروههای نزدیک به پ.ک.ک در این منطقه، نسبت به قبل افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

این نشریه همچنین از ادامه حملات هدفمند ترکیه برای ترور مقامات ارشد نیروهای کرد سوریه و پ.ک.ک در سوریه و عراق خبر داده است.

کد خبر 2757824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha