استاندار آذربایجان‌غربی: قطار مسیر ارومیه - تهران کیفیت پایینی دارد

سرویس آذربایجان‌غربی-استاندار آذربایجان‌غربی گفت: با گلایه از وضعیت تردد قطار ارومیه - تهران، گفت: متاسفانه قطار مسیر ارومیه - تهران کیفیت پایینی داشته و در یک زمان بندی نامناسب مسافرین را منتقل می کند.

به گزارش کردپرس، محمدصادق معتمدیان در آیین افتتاح انبار کالای راه آهن ارومیه  بیان کرد: علیرغم سرمایه گذاری دولت برای توسعه حمل و نقل ریلی آذربایجان‌غربی، متاسفانه شاهد بهره وری و خروجی مناسب برای مردم نیستیم.

استاندار آذربایجان‌غربی به راه اندازی انبار بخش باری ایستگاه راه آهن ارومیه نیز اشاره کرده و افزود: با بهره مندی از بخش حمل کالاهای اساسی از طریق خطوط ریلی استان، شاهد کاهش قابل توجه قیمت تمام شده کالا در منطقه خواهیم بود.

معتمدیان همچنین به اهمیت برنامه ریزی برای اتصال ریلی ارومیه به تبریز و تاثیر آن در کاهش مسیر، زمان و هزینه ها اشاره کرده و ادامه داد: توسعه راه آهن آذربایجان‌غربی و اتصال شمال به جنوب خطوط ریلی، مسیر ترانزیت کالا به کشور ترکیه را نیز هموار خواهد کرد.

آب شرب و بهداشتی در روستاهای آذربایجان‌غربی تامین می شود

استاندار آذربایجان غربی همچنین در مجع مردم گوی تپه ارومیه گفت: ساخت مسکن به ویژه برای جوانان و سرعت‌بخشی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن به صورت جدی از سوی دولت مردمی سیزدهم پیگیری شده و از اولویت های مهم این استان است.

معتمدیان افزود: آذربایجان‌غربی در بحث تامین زمین برای مسکن سازی، دومین استان کشور است.

او با بیان اینکه تامین مسکن از نیازهای اساسی و جزو اولویتها در استان است، اظهار کرد: مقرر شده زمینی که بدون استفاده و مناسب بوده و نیاز به تفکیک داشته باشد، در اسرع وقت مراحل قانونی برای واگذاری به متقاضیان انجام شود.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: تامین آب شرب و بهداشتی در روستاها موضوع مهمی بوده و باید به سرعت اجرایی شود و اقدامات در این راستا به موقع توسط فرمانداری و آب و فاضلاب پیگیری شود.

معتمدیان اضافه کرد: با توجه به جمعیت سه هزار نفری این منطقه، نیاز به تامین زمین در این روستا برای ساخت اماکن عمومی در دستور کار قرار می‌گیرد تا نسبت به احداث سالن ورزشی  در آن اقدام شود.

او با اشاه به اینکه تامین بهداشت و سلامت نیز دارای اولویت در اقدامات و برنامه‌های دولت است، گفت: خانه بهداشت و یا مرکز جامع سلامت این روستا اگر نیاز به تجهیزات داشته باشد به سرعت تجهیز و آماده ارائه خدمات اولیه و اساسی شود.

معتمدیان با اشاره به اینکه مسکن از مطالبات مهم جوانان این منطقه است، افزود: در صورتی که زمینی در اختیار دولت باشد در شورای مسکن مصوب می شود و هر جایی بنیاد مسکن در روستاها نیاز به زمین داشته باشد آن را در اختیار قرار می‌دهیم تا تفکیک و به سرعت آن را برای ساخت مسکن واگذار کند.

او با بیان اینکه کار جهادی نیازمند پیگیری است، بیان کرد: با توجه به اینکه روستای گوی تپه دارای وسعت بسیاری بوده، نیازمند توسعه جاده و زیرساخت‌هاست تا از مهاجرت ساکنان آن جلوگیری شود.

استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: این روستا دارای آثار تاریخی و تپه باستانی بوده و نیازمند ارائه برنامه از سوی میراث فرهنگی در زمینه مرمت و احیای این آثار هستیم.

معتمدیان درباره ساخت و ساز در زمین های خارج از محدوده این منطقه نیز گفت: این زمین ها مربوط به گذشته بوده که شورا و دهیاری اجازه ساخت و ساز داده‌ و باید مشکلات شهروندان حل شده و به مردم فشار وارد نشود.

کد خبر 2757440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha