هوشیار زیباری: درهای دادگاه فدرالی به روی جنبش نسل نو گشوده شده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان در اظهاراتی گفت: درهای دادگاه عالی فدرال عراق به روی جنبش نسل نو گشوده شده و این جنبش هر شکایتی ثبت میکند دادگاه عالی فدرال مطابق خواستۀ آنان عمل میکند.

به گزارش کردپرس به نقل از ان آر تی، هوشیار زیباری عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان در اظهاراتی از عملکرد دادگاه عالی فدرال عراق انتقاد کرد و به تلویزیون روداو گفت: دادگاه عالی فدرال درهایش به روی جنبش نسل نو گشوده شده است. این جنبش هر شکایتی ثبت کند، دادگاه مطابق خواسته آن عمل می‌کند.

پیشتر نسل نو چندین شکایت در دادگاه عالی فدرال ثبت کرده بود. در مدت اخیر نیز از طریق رئیس جنبش نسل نو و رئیس فراکسیونهای آن در بغداد و اربیل در خصوص پروندۀ تمدید فعالیت پارلمان کردستان شکایتی به دادگاه عالی فدرال ثبت کرد. روز 30 ماه مه دادگاه عالی فدرال عراق رأی این پرونده را صادر و اعلام کرد که تمدید فعالیت دور پنجم پارلمان کردستان غیرقانونی است. بر اساس این حکم، دولت اقلیم کردستان به دولت انتقالی تغییر پیدا کرد، پارلمان کردستان لغو شد و تمدید مهلت ریاست اقلیم کردستان نیز مطابق تمدید مهلت پارلمان، لغو شد.

پس از تصویب لایحۀ بودجه در پارلمان عراق نیز جنبش نسل نو اعلام کرد که در خصوص لایحه بودجه شکایت خواهند کرد زیرا بند 14 بدون اعمال پرداخت پس انداز حقوق کارمندان تصویب شد این در حالی است که رأی لازم را کسب کرده بود.

کد خبر 2757400

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha