ما هم تروریسم را ریشه کن می کنیم، هم برادری مان را در منطقه تقویت می کنیم

سرویس ترکیه - وزیر کشور ترکیه در سفر به کردستان این کشور اعلام کرد که دولت متبوعش هم با تروریسم در این سرزمین ها مبارزه می کند و هم برادری را در این سرزمین ها تقویت خواهد کرد.

به گزارش کردپرس، علی یرلی کایا وزیر کشور جدید کابینه رجب طیب اردوغان، در سفر به کردستان ترکیه و شرناخ، از مناطق مختلفی از جمله استانداری شرناخ، شهرداری، میدان جمهوریت و پایگاه صفر مرزی جودی در این استان دیدار کرد. 

به نوشته آناتولی ترکی، یرلی کایا در دیدار با مردم و کسبه با تاکید بر عزم اردوغان رئیس جمهور این کشور برای مبارزه با «تروریسم» گفت: «در این کشور 21 سال است که با رهبری اردوغان همبستگی و وحدت ایجاد شده است.»

وزیر کشور ترکیه بدون این که نامی از «کردستان» به زبان بیاورد با استفاده از عبارت «همین خاک» گفت: «تردیدی نیست که ما به عنوان فرزندان همین خاک در عین مبارزه با تروریسم برای تقویت برادری در این خاک تلاش می کنیم. ما باور داریم که روزهای بهتری را شاهد خواهیم بود.»

یرلی کایا با بیان این که مردم شرناخ لایق بهترین ها هستند، گفت که «اردوغان برای این که همه زیبایی هایی که در شهرهای دیگر نیز دیده می شود در شرناخ، حکاری، دیاربکر، آگری، شمدینلی و بیت الشباب نیز دیده شود، شبانه روز تلاش می کند.»

در این بازدیدها ژنرال عارف چتین، فرمانده کل ژاندارمری، محمت آکتاش رئیس پلیس، ارسلان تاتار نماینده حزب عدالت و توسعه (AKP)، جمال دالمان رئیس پلیس استان شرناخ و ابراهیم خلیل ارکان رئیس استانی AKP شاخه شرناخ  یرلی کایا را همراهی کردند. او همچنین از پایگاه نظامی ژاندارمری واقع در سفر مرزی در ارتفاعات جودی بازدید کرد.

این اولین سفر یرلی کایا به عنوان وزیر کشور به کردستان ترکیه و مناطق عملیاتی در شرناخ است. 

کد خبر 2757225

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha