رشادت های مردم کردستان باید برای نسل های آینده روایت شود

سرویس کردستان- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای انتقال فرهنگ ایثار و فداکاری به نسل های آینده باید داستان رشادهای مردم کردستان در دوران دفاع مقدس و مبارزه با ضد انقلاب روایت شود.

به گزارش خبرنگار کرد پرس محمد مهدی اسماعیلی شامگاه پنجشنبه در آیین یادواره کشوری شهدای ۱۵ خرداد بانه اظهار داشت: فرزندان دهه ۸۰ و ۹۰ بسیاری از خاطرات و مفاهیم گذشته را به خوبی درک نکردند و روزهای التهاب آور آن دوران را ندیدند که باید برای انتقال فرهنگ ایثار و فداکاری روایت های رزمندگان به این نسل انتقال دهیم.

وی با اشاره به برگزاری یادواره شهدای ۱۵ خرداد بانه اضافه کرد: برگزاری چنین همایش های مقدمه ای بر کارهای بزرگتر است و باید همه ابزارهای فرهنگی و هنری به کمک این روایت بیایند و روایتی قوی و ماندگار که با زبان فرهنگ و هنر خوانا و ماندگار می شود.

اسماعیلی با بیان اینکه کردستان فرهنگ و تمدن بسیار قدیمی و ارزشمندی دارد،  گفت: کردستان سرافراز مملو از روایت های ارزشمند است که باید این روایت ها به نسل های امروز و آینده بازگویی شود.

وی با اشاره به اینکه روایت ایستادگی مردم کردستان برای همه نسل و جویندگان راه حقیقت شنیدنی است، یاد آور شد: کردستان به دارازی تاریخ در ایجاد تمدن ایران نقش داشته و از اقوام اصیل ایرانی است که از استقلال و آزادی و حاکمیت ایران دفاع کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در سال چهل و پنج استقرار نظام جمهوری اسلامی خیلی از دشمنان تلاش می کردند که مردم انقلاب در استان های و مناطق مختلف رنگ آرامش نبینند و کشور را به سمت واگرای پیش ببرند با آگاهی مردم انقلابی امروز ایران سرافراز باعظت و قدرت به عنوان قدرت اول نظام های سیاسی منطقه و قدرت تاثیر گذار در معادلات جهانی شناخته می شود.

وی افزود: امروز رشادت ها و دلاوری های مردم کردستان مرزها و جغرافیای سیاسی را درنوردیده و به عاملی برای قیام در میان مستضعفان و حق طلبان تبدیل شده و آزادی خواهان در سراسر جهان تبدیل شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه جنگ تحمیلی آزادی همه ملت های رنج کشیده را به دنبال دارد، گفت: عظمت و تقدس این خون های مقدس شهدا است که امروز پرچم انقلاب اسلامی را در اقصا نقاط دنیا به اهتزار در آورده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه پنجشنبه با حضور در شهرستان بانه در مراسم یادواره کشوری شهدای ۱۵ خرداد بانه شرکت کرد و همچنین به تمثال ۶۰۵ شهید واقعه ۱۵ خرداد بانه در محل شهادت این شهدا ادای احترام کرد.

کد خبر 2757106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha