نماینده حزب دمکرات کردستان: اتحادیه میهنی کردستان در 16 اکتبر با نیروی نظامی، کردستان را تجزیه کرد اکنون نیز از طریق قانون در صدد انجام همین کار است

سرویس عراق و اقلیم کردستان _ یکی از اعضای  نمایندگان مجلس عراق از فراکسیون حزب دمکرات کردستان اعلام کرد: «حزب اتحادیه میهنی کردستان به قیمت از دست رفتن ساختار اقلیم کردستان تلاش می‌کند تا اعمال غارتگرانه‌ای که در درآمدهای سلیمانیه مرتکب شده است را لاپوشانی کند.»

به گزارش کردپر به نقل از باسنیوز، «سگوان هالو» عضو فراکسیون حزب دمکرات کردستان گفت: «امروزجمعه تاریخ 2023/6/9 با حزب اتحاد اسلامی و فراکسیونهای دیگر گفتگو کردیم از جمله در زمینه موافقت آنها با  بازپرداخت پس‌انداز حقوق که ما هم از این امر حمایت می‌کنیم، اما درخصوص تجزیه کردستان که اتحادیه میهنی به دنبال آن است است همه فراکسیونها مخالف این امر هستند اتحادیه میهنی قصد و اراده‌ی خوبی در استفاده از قدرتی که در سلیمانیه در اختیار دارد از خود نشان نمی‌دهد، وضعیت استانهای دیگر برای این حزب اهمیتی ندارد مهم آن است که معاملات و مبادلات سلیمانیه انجام پذیرد.»

وی همچنین توضیح داد هیچگاه در تقسیم حقوق بی‌عدالتی صورت نگرفته است بلکه مشکل ازغارت درآمدهای سلیمانیه بوده است آنچه که اکنون فراکسیون اتحادیه میهنی در حال انجام آن است با هدف لاپوشانی این غارتگری‌ها است. آنها در تاریخ 16 اکتبر با نیروهای مسلح خود کردستان را تجزیه کردند اکنون هم درصدد هستند تا از طریق قانون همین کار را انجام دهند، و می‌خواهند اقلیم کردستان را در اختیار بدخوهان کردستان قرار دهند.

«سگوان هالو» اظهار امیداواری کرد اتحادیه میهنی از این اقدام خود منصرف شود و دیگر در جبهه خالف مردم کردستان قرار نگیرد و گفت: «جای تاسف دارد آخر چگونه ممکن است در تقسیم حقوق بی عدالتی انجام گیرد؟ اتحادیه میهنی همه اموال سلیمانیه را در اختیار مسئولان این حزب قرار داده است و درختان صنوبر را در راستای منافع شرکتهای وابسته به حزبش قطع می‌کند و صدها هزار قطعه زمین در میان  کادر و مسئولان خود تقسیم می‌کند درآمد سلیمانیه را غارت می‌کند و به مدیریت کل اتحادیه میهنی پرداخت می‌کند. حزب پ. ک.ک  رابه سلیمانیه کشاند و با پول این شهر آنها را تامین می‌کند دیگر چیزی باقی نمانده است که اتحادیه میهنی آن را غارت نکرده باشد.

کد خبر 2756842

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha