مسرور بارزانی: دیدگاه من افزایش فعالیتها با «هاکا فیدان» و عمیق‌تر شدن روابط با کشور ترکیه است

سرویس عراق و اقلیم کردستان _ نخست وزیر اقلیم کردستان در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد نگاهش به سوی افزایش فعالیتها و همکاریها و عمیق‌تر شدن روابط اقلیم کردستان و کشور ترکیه است.

به گزارش کردپرس به نقل از روداو، روز سه شنبه تاریخ ۲۰۲۳/۶/۶ «مسرور بارزانی» نخست وزیر اقلیم کردستان با «هاکان فیدان» در تماسی تلفنی با وزیر امورخارجه ترکیه ضمن تبریک به وی به دلیل شروع به کارش در پست وزرات امورخارجه، اظهار امیدواری کرد که بتوانند با هم برای پیشبرد روابط اقلیم کردستان و ترکیه تلاش کنند.

نخست وزیر اقلیم کردستان در تویتی درباره تماس تلفنی خود با وزیر امور خارجه کشور ترکیه نوشته است ضمن تبریک به هاکان فیدان به دلیل آغاز به کار وی اعلام کرده است که نگاهش به سوی افزایش فعالیتها با وزیرامورخارجه ترکیه است و خواستار عمیق‌ترشدن روابط  وهمکاریها با این کشور است.

مراسم تحلیف رجب طیب اردوغان رئیس جمهور کشور ترکیه روز شنبه تاریخ ۲۰۲۳/۶/۳ در پارلمان ترکیه برگزار شد سپس در ساعت ۲۲:۰۰ همان روز کابینه نهم دولت خود را معرفی کرد. این اقدامات پس از آن انجام گرفت که در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه  که در تاریخ ۲۸ ماه مه سال جاری  برگزار شد، رجب طیب اردوغان در رقابت با کمال کچلدار اغلو به پیروزی رسید.

کابینه وزارتخانه‌ای دولت ترکیه از ۱۷ وزیر تشکیل شده است. در کابینه اردوغان چهار نفر کرد وجود دارند که یکی از آنها دستیار رئیس جمهور  و سه نفر دیر وزیر هستند.

محمد شمشک که پست وزیر اقتصادی و دارایی را کسب کرده است اهل استان آلیه ترکیه است.

«فخرالدین کوجه» نیز که در کابینه قبلی وزیر بهداشت بود در پست خود ابقا شده است هاکان فیدان نیز که به مدت ۱۳ سال مشاور و رئیس دستگا اطلاعاتی «میت» بود به عنوان وزیر امور خارجه ترکیه برگزیده شده است.

کد خبر 2756715

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha