ادهم بارزانی: صاحبان قدرت اربیل و دهوک مدت یکسال است که اجازه بازگشت من را به زادگاهم نمی‌دهند

سرویس عراق و اقلیم کردستان _ ادهم بارزانی شخصیت سیاسی و پسرعموی مسعود بارزانی اعلام کرد که یکسال از صدور تصمیم ناروای قدرتمندان اربیل و دهوک و به تبع آن  فرار او از کردستان به تاریخ ۲۰۲۲/۶/۵ و جلوگیری کردن آنها از بازگشت وی به خاک و زادگاه و دیدار با ملت و خانواده و فرزندانش می‌گذرد.

به گزارش کردپرس به نقل از زمن، ادهم بارزانی شخصیت سیاسی  و عضو سابق حزب دمکرات کردستان علت این ممنوعیتها را تنها انتشار موضع خود و نقطه نظراتش درباره موضوعاتی در صفحه فیسبوک خود اعلام کرد.

وی گفت: «پس از گذشت ۳۲ سال و برای اولین بار به جنگ «خواکورک» در تاریخ ۲۰۲۰/۹/۶ اشاره کردم و برای اینکه نقش جوانمردانه نیروهای حزب الله و جریانهای دخیل در این جنگ را مشخص کنم تا دیگر این تاریخ ناقص ثبت نشود و نسبت به مبارزات پیشمرگه‌های قهرمان و خون شهیدان این جنگ خیانت نکرده باشیم. پس از گذشت دو روز از این توضیحات در تاریخ ۲۰۲۰/۹/۸ و از طریق تماس تلفنی تهدید شدم و به تحریف تاریخی که نادرست نگاشته شده است متهم شدم و به من اعلام شد که اشاره کردن به این جنگ که ما در آن نقشی داشته‌ایم از نظر آنها قابل قبول نیست.

یک روز پس از این تهدید در تاریخ ۲۰۲۰/۹/۹ من نامه استعفای خود را از عضویت رهبری حزب دمکرات کردستان به جناب دبیر دفتر سیاسی این حزب ارائه دادم.

پس از آن نامه سرگشاده‌ای درباره اشغال اکثریت مناطق استراتژیک مرزهای میهن مان توسط ترکیه برای همه جریانهای سیاسی و سه تن از رهبران آن زمان کردستان فرستادم و تاکید کردم که باید از این اقدام جلوگیری شود.

به دلیل نوشتن این نامه هم چندین بار در معرض آماج قوی تهدیدات قرار گرفتم. به خاطر این مورد و مواضع و نقطه نظرات دیگر من از زمان مبارزات چریکی و مدنی تا کنون درباره بیعدالتی و بی حرمتی به کرامت انسان کُرد و پیشمرگه‌های قهرمان و خانواده‌های سربلند شهدا و شخصیتها و اساتید علمی و دانشگاهها و شخصیتهای دینی تهدید شدەام. همچنین به سبب حمایت از اطلاع رسانی آزاد، حمایت از فعالان، سازمان‌ها و اقشار خارج از جناح حاکم و فساد و غارت ثروت و منابع طبیعی کشور توسط احزاب حاکم کردستان که به حد ثبت رکورد رسیده است، بارها مورد تهدید قرار گرفته‌ام.

این موارد بالا علت اصلی آن هستند که من از آب و هوای میهن عزیزم و دیدار مردم خود محروم باشم.

کد خبر 2756705

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha