معلولیت، محدودیت نیست

سرویس کرمانشاه _ سعید محمدی از جامعه روشندلان جوانرود است. او با وجود معلولیت و چالش های فراوان در مسیر زندگی، موفقیت های تحسین برانگیزی را کسب کرده است. این گزارش به فراز و فرودهای زندگی آقای محمدی پرداخته است.

خبرگزاری کردپرس _ سعید محمدی از ابتدای زندگی دچار اختلال بینایی شده و نابیاست، او پدر دو فرزند است که یکی از آنها به تازگی بدنیا آمده و هم اکنون در جوانرود ساکن است. سعید تحت پوشش بهزیستی ماهیانه مستمری بگیر است که به گفته خودش مستمری ارائه شده توسط سازمان بهزیستی برای امرار معاش آنها کافی نیست.

سعید علیرغم این چالش ها توانسته است به لطف تحصیلات و تلاش فراوان، زندگی مستقلی برای خانواده خود بسازد. او دارای مدرک فوق لیسانس از دانشگاه شهید بهشتی یکی از بهترین دانشگاه های کشور است و الگویی برای سایر افراد کم بینا می‌باشد.

معلولیت، محدودیت نیست

افراد نابینا با زندگی در دنیایی که عمدتاً برای افراد بینا طراحی شده است، با چالش های متعددی در زندگی روزمره خود روبرو هستند. آنها اغلب برای یافتن فرصت‌های شغلی که ناتوانی‌شان را در بر می‌گیرد، تلاش می‌کنند و برای دسترسی به آموزش، حمل‌ونقل و سایر خدمات ضروری با موانعی روبرو هستند. با این حال، با حمایت و تسهیلات مناسب، بسیاری از افراد نابینا می توانند زندگی پربار و پرباری داشته باشند.

سعید از کمبود فرصت‌های شغلی رسمی برای افراد معلول، به‌ویژه افراد نابینا ابراز ناامیدی می‌کند و می‌گوید: مسئولان باید نگاه جدی تری به ظرفیت های اشتغال نابینایان مستعد و تحصیلکرده داشته باشند که در صورت فرصت ابراز وجود و استعداد ها می توانند کمک های ارزنده ای به جامعه داشته باشند.

او همچنین گفت: نهادهای حمایتی تنها نام حمایت را یدک می‌کشند و به تنها به مستمری کمی بسنده کرده اند.

داستان سعید گواهی است بر پایداری و عزم نابینایانی که برای دستیابی به یک زندگی کامل با موانع متعددی روبرو هستند. موفقیت او باید به عنوان الهام بخش دیگرانی باشد که با چالش های مشابه روبرو هستند، و حمایت او برای شناخت بیشتر پتانسیل افراد نابینا باید توسط مسئولان امر مورد توجه جدی تری قرار گیرد.

گزارش: امید احمدیان

کد خبر 2756580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha