آب سد آزاد آذر ماه به دهگلان می رسد/اتمام پروژه در گروه تسهیلات بانکی

مشاور مجری طرح انتقال آب از سد قوچم به دهگلان و قروه گفت: بر اساس هدفگذاری انجام شده، آب سد آزاد از طریق سامانه انتقال از این سد به سد قوچم دهگلان تا آذر ماه امسال تکمیل و مردم از آب شرب سالم و گوارا بهره مند می شوند.

به گزارش کرد پرس، سیامک عمرانی در جریان بازدید خبرنگاران استان کردستان از سامانه انتقال آب سد آزاد به سد قوچم، گفت: سامانه انتقال آب به قروه و دهگلان از مهمترین طرح های انتقال آب برای مصارف شرب، کشاورزی و صنعت استان است که مسیر دهگلان ۶۵ و از قروه تا دزج هم ۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به ۱۲ کیلومتر لوله گذاری از مخزن سد قوچم تا دهگلان، افزود: هزینه پیش بینی شده برای کل پروژه ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان تامین بودجه شده و با توجه به برنامه تامین مالی بانکی در سال جاری، چیزی حدود ۶۰۰ میلیارد تومان تا آذرماه محقق می شود.

مشاور مجری طرح انتقال آب از سد قوچم به دهگلان و قروه اظهار کرد: با بهره برداری از پروژه انتقال آب سد قوچم به دشت قروه، دهگلان و دزج علاوه بر تامین آب شرب این شهرها، ۸ میلیون مترمکعب آب بخش کشاورزی و صنعت در شهرستان های قروه و دهگلان تامین می شود.

اتمام پروژه در گروه تسهیلات بانکی

مدیر امور آب شرکت توسعه آب و نیرو در سد قوچم نیز در این نشست بیان کرد: بخشی از تعهدات مالی تکمیل سامانه انتقال آب از سد قوچم به قروه و دهگلان به تسهیلات بانکی اختصاص دارد که بانک ها تعاملی در این زمینه ندارند.

شهرام محضرنیا با اشاره به سرمایه گذاری ۴۰ هزار میلیارد تومانی دولت در کردستان در بخش توسعه پایدار با محوریت آب، یادآور شد: ۵۷ میلیون مترمکعب آب از سد آزاد به سنندج ارسال شد و برنامه شرکت توسعه آب نیرو بهره برداری سریع از طرح های آبی استان است.

وی با بیان اینکه آب تامین شده از سد آزاد از کیفیت بسیار عالی برخوردار است، گفت: آب بخش آشامیدنی، صنعت و کشاورزی قروه هم تا اسفند ۱۴۰۳ از طرح عظیم سد آزاد تامین می شود.

مدیر امور آب شرکت توسعه آب نیرو در سد قوچم از خبرنگاران خواست در کنار اطلاع رسانی خدمات و موفقیت های دولت در کردستان، از مسئولان ارشد و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی روند پرداخت منابع مالی این طرح را با جدیت پیگیری کنند.

محضرنیا با بیان اینکه سامانه انتقال آب از سد قوچم به قروه و دهگلان با کمترین هزینه مالی آغاز شده، افزود: در سفر رییس جمهور به استان یک هزار میلیارد تومان برای این طرح مصوب شده که تخصیص آن نیاز به پیگیری مستمر و مداوم دارد.

وی با اشاره به اینکه تامین مالی یکی از مدرن ترین تصفیه خانه های کشور که بزودی در این محل کلنگ زنی می شود باید از نمایندگان مطالبه گری شود، اظهار کرد: تامین آب شرب کردستان موضوع مهمی است که همه مسئولان باید پیگیر باشند.

مدیر امور آب شرکت توسعه آب نیرو در سد قوچم با بیان اینکه اجرای تصفیه خانه ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری لازم دارد، اظهار کرد: ۶ ماه بدون توقف کار کرده ایم و با هر خون دلی که شده آب را تا پایان آذر ماه سال جاری به دهگلان می رسانیم.

کد خبر 2756372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha