نچیروان بارزانی: نقض حقوق قانونی اقلیم کردستان قابل قبول نمی‌باشد

سرویس عراق و اقلیم کردستان _ رئیس اقلیم کردستان در مراسم پنجمین دوره فارغ التحصیلان دانشگاه آمریکایی کردستان در دهوک با ارائه سخنرانی خود گفت: «باید از مشکلات گذشته درس بگیریم.»

به گزارش کردپرس به نقل از هاولاتی، «نچیروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان درباره شرایط اقلیم کردستان اعلام کرد پس از برقراری توافق میان اربیل و بغداد همه طرفها، ثبات پیش آمده را درک کردند. اما تلاشهایی هم در کار هستند که خواهان برهم زدن این شرایط هستند. باید همه جریانهای کردستانی به یکرنگی و حفظ منافع عالی عراق و اقلیم کردستان متعهد باشند و از برهم زدن این شرایط جلوگیری کنند.

 وی در بخش دیگری از سخنرانی خود اعلام کرد: مایه نگرانی است اگر بعضی از گروههای سیاسی بخواهند بر سر راه این توافقات مانع ایجاد کنند. تلاش برای نقض حقوق قانونی اقلیم کردستان قابل قبول نیست.

وی ضمن اینکه از همه جریانهای سیاسی خواست که به توافقات انجام گرفته متعهد باشند گفت: « راه درست فقط پایبند بودن به توافقات و تفاهمات میان جریانهای سیاسی است در عراق و اقلیم کردستان نیز باید از گذشته درس بگیریم همه هموطنان از اختلافات سیاسی آزرده خاطر و خسته شده‌اند باید درعملکرد خود بازنگری کنیم و منافع عالی کشور را در اولویت قرار دهیم ما تنها با یکرنگی و صلح و پذیرش هم و می‌توانیم با هم از ساختار فدرالی و حقوق قانونی اقلیم کردستان محافظت کنیم و به سوی آینده‌ای بهتر گام برداریم.

کد خبر 2756343

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha