عذرخواهی حزب دمکرات کردستان از ایران به سبب دعوت از احزاب معارض ایران در مراسم افتتاح موزه یادبود بارزان

سرویس عراق و اقلیم کردستان- حزب دمکرات کردستان در مراسم افتتاح موزۀ یادبود بارزان، از برخی احزاب معارض جمهوری اسلامی ایران دعوت به عمل آورده بود به همین سبب هیأت ایرانی در مراسم مذکور شرکت نکرد و هیأتی از حزب دمکرات کردستان با مراجعه به کنسولگری ایران در اربیل، به طور رسمی از ایران عذرخواهی کردند.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری خندان، روز یکشنبه، 28/ 5/ 2023 عبدالله آکره ­ای مسئول ارتباطات میان ایران و اربیل اعلام کرد که هیأتی از حزب دمکرات کردستان (پارتی) به کنسولگری ایران در اربیل مراجعه کردند و ضمن عذرخواهی از موضوع دعوت برخی از مهمانان مراسم افتتاح موزه یادبود بارزان، اعلام کردند که آنان در دعوت از مهمانان قصد و عمدی نداشته­اند.

عبدالله آکره­ای افزود: هیأت ایرانی در مراسم افتتاح موزه یادبود بارزانی آزرده خاطر شدند و به سبب آن که مهمانانی از احزاب معارض جمهوری اسلامی ایران در مراسم حضور داشتند، هیأت ایرانی مراسم را ترک کردند و به همین سبب امروز هیأتی از حزب دمکرات کردستان با احترام کامل با مقامات کنسولگری ایران دیدار کردند.

وی همچنین گفت: «ما ضمن اعلام احتراممان به ایران اعلام کردیم که عمدی در دعوت از مهمانانی که سبب آزردگی کنسول ایران شدند وجود نداشت. اعضای هیأت تشریفات، دعوتنامه ها را برای اشخاص مربوطه فرستادند و عمدی در این کار برای آزرده کردن جمهوری اسلامی ایران وجود نداشته است.

عبدالله آکره­ ای تصریح کرد: «بنده خودم جزو هیأت مراجعه کننده به کنسولگری ایران بودم و شخصاً به سرکنسول ایران گفتم: ما بسیار ناراحت شدیم که جنابعالی آزرده خاطر شدید و در مراسم ما شرکت نکردید. به خاطر این مسأله از شما عذرخواهی و به شما اعلام می‌کنیم که هیچ عمدی در این مسأله وجود نداشته است بلکه اعضای هیأت تشریفات، برخی اشخاص را دعوت کرده بودند و ما بار دیگر عذرخواهی می‌کنیم».

شایان ذکر است در مراسم افتتاح موزه بارزانی که در شهر دهوک برگزار شد برخی از شخصیتهای احزاب معارض ایران به دعوت حزب دمکرات کردستان در مراسم حضور داشتند. همین امر سبب نارضایتی سرکنسول ایران شد و پس از مراسم، جمهوری اسلامی ایران، سفیر بغداد را در تهران احضار کرد و مراتب نارضایتی تهران را در خصوص موضوع پیش آمده اعلام کرد.

به گزارش روزنامه شفق، پس از اعلام نارضایتی ایران، هیأتی عالی رتبه از دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان به نمایندگی از مسعود بارزانی رئیس حزب دمکرات و نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان به کنسولگری ایران در اربیل رفتند و به سبب موضوع پیش آمده از جمهوری اسلامی ایران عذرخواهی کردند. هیأت مذکور متشکل از فاضل میرانی، هوشیار زیباری، سیداد بارزانی و زاگرس فتاح بود که اعضای دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان هستند.

کد خبر 2756324

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha