تخصیص ۱۲.۵ درصدی اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور به کردستان

۱۷ تیر ماه ۱۴۰۱، روزی که رئیس جمهور کشور در سفری یک روزه از طریق فرودگاه سنندج به این استان سفر کرد و برنامه های فشرده ای در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، هنری و ... با حضور ابراهیم رئیسی برگزار شد و حاصل آنها صدور چندین مصوبه بود.

به گزارش کرد پرس، در آن روز توسط مسئولان ارشد استان و کار به دستان کردستان، طرح و برنامه های بسیاری ارائه شد تا بتوان با جذب اعتبار برای آنها گامی برای توسعه کردستان در زمینه های اقتصادی و معیشتی برداشت اما امروز با گذشت ۱۰ ماه و ۲۰ روز، به دلیل عدم تحرک مسئولان ارشد استان، تنها ۱۲.۵ درصد اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور به کردستان جذب شده است.

این موضوع را استاندار کردستان پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی مصوبات سفر ریاست جمهوری که با محوریت حوزه اقتصادی برگزار شد، بیان کرد و گفت: پرداخت ۱۲.۵ درصدی اعتبارات مصوبات سفر رییس جمهور به استان زیبنده نیست و اگر طرحی به هر دلیلی اجرا شدنی نیست، تعیین تکلیف شده تا جایگزین آن مشخص و اعلام شود.

اسماعیل زارعی کوشا از عملکرد دستگاه های اجرایی به ویژه بانک ها در زمینه جذب و پرداخت اعتبارات مصوبات سفر رییس جمهور به استان انتقاد کرد و خواستار جدیت برای تحقق این مهم شد و افزود: درصد تحقق مصوبات سفر رییس جمهور به کردستان پایین و غیرقابل قبول است و بانک ها باید این رقم را به سرعت افزایش دهند.

وی بر لزوم پیگیری دستگاه ها برای پرداخت اعتبارات مصوب شده سفر رییس جمهور تاکید کرد و اظهار کرد: بانک ها با تمام توان در خدمت سرمایه گذار و تولید کننده باشند.

استاندار کردستان ادامه داد: اگر تولید کننده یا سرمایه گذار اهلیت ندارد و نمی تواند طرح خود را عملی کند و منالع مالی را معطل می کند، حذف شود و سرمایه گذار جدید و باانگیزه جایگزین شود.

زارعی کوشا همچنین خواستار تسریع در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ شد و یادآور شد: فرصت کمی برای پرداخت این تسهیلات وجود دارد؛ بنابراین بانک ها جدی تر عمل کنند.

گفتنی است تا کنون از ۷ هزار و ۵۰۴ میلیارد تومان طرح حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری مصوب سفر رییس جمهور به استان، فقط ۹۵۳ میلیارد تومان آن یعنی ۱۲.۷ درصد پرداخت شده است.

کد خبر 2756299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha