با تلاشهای دو ماهه جنبش نسل نو بند مربوط به پس‌انداز حقوق در بودجه عراق گنجانده شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان _ سخنگوی فراکسیون نسل نو در پارلمان عراق اعلام کرد: مدت دو ماه است که برای گنجاندن موضوع بازگرداندن پس‌انداز حقوق در بودجه عراق تلاش می‌کنیم و اگر دو حزب دمکرات و اتحادیه میهنی برای این موضوح خلق مشکل نکنند سهم اقلیم کردستان کفاف حقوق و پس‌انداز حقوق و پروژه‌ها را نیز می‌دهد.

به گزارش کردپرس به نقل از NRT، «ریبوار عبدالرحمن» سخنگوی فراکسیون نسل نو در مجلس عراق در برنامه «تاوتوی/ بررسی» شبکه NRT گفت: « قبل از آنکه بند بازگرداندن پس‌انداز حقوق در لایحه بودجه عراق گنجانده شود جنبش نسل نو موافقت نخست وزیر عراق را در این زمینه جلب کرد و درمجلس عراق نیز به این منظور امضاء جمع‌آوری کرده است.

وی اشاره کرد در کمیسیون دارایی پارلمان عراق از مجموع ۲۳ عضو این کمیسیون ۱۳ عضو درخواست بازگرداندن پس‌انداز حقوق را امضاء کرده‌اند، این بند به همین سادگی در بودجه عراق گنجانده نشده است بلکه فراکسیون نسل نو مدت دوماه است که در این زمینه تلاش می‌کند.

وی افزود: «با تلاش جنبش نسل نو پس ازگذشت دوماه پیشنهاد بازگرداندن پس‌انداز حقوق در لایحه بودجه عراق گنجانده شد حال اتحادیه میهنی خود را صاحب این دستاورد می‌داند، اگر راست می‌گویند آنها که در هیئت وزیران صاحب مقام هستند در آنجا این پیشنهاد را مطرح می‌کردند نه اینکه این امر را در مجلس به حساب عملکرد خود بگذارند.»

وی همچنین اعلام کرد در حال حاضر بازگرداندن پس‌انداز حقوق توسط کمیسیون دارایی در بودجه گنجانده شده و دولت اقلیم کردستان متعهد شده است که مقدار ۱۰% از مبلغ هرحقوق را در زمان توزیع آن باز گرداند. آنها نیز پس از تصویب این بند در مجلس به تلاشهای خود  برای اجرا شدن آن توسط دولت اقلیم کردستان ادامه می‌دهند.

ریبوار عبدالرحمن گفت: « سهم اقلیم کردستان از بودجه عراق کفاف توزیع حقوق و پس‌انداز حقوق و پروژه‌ها را نیز می‌دهد.

وی توضیح داد که سهمی که در بودجه عراق به اقلیم کردستان اختصاص داده شده است شکوفایی اقتصادی را در اقلیم کردستان به دنبال دارد و اگر دراین میان مشکلی برای این بند بوجود آید مسیئولیت آن بر عهده اتحادیه میهنی و حزب دمکرات است . آنها هستند که هم اکنون نیز برای موضوع انتخابات مشکل به وجود آورده‌اند.

وی افزود: «لایحه بودجه این بارجزییات زیادی را در برگرفته است چون برای مدت سه سال  تنظیم می‌شود و نیاز به گفتگوهای بیشتری درخصوص از سرگرفتن صادرات نفت اقلیم کردستان و بودجه ویژه وزارتخانه‌ها دارد و چون راه‌حلهای زیادی را تجمیع کرده است از این رو تنظیم آن به طول انجامیده است.»

کد خبر 2756298

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha