عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با سوریه گامی مثبت جهت حل بحران سوریه است

سرویس سوریه - «حسن محمد علی» معاون ریاست مشترک MSD در عفرین و شهبا، عادی سازی روابط کشورهای عربی با سوریه را گامی مثبت جهت حل بحران سوریه دانست.

به گزارش کردپرس، «حسن محمد علی» معاون ریاست مشترک مجلس سوریه دموکراتیک (MSD) در کانتون عفرین و شهبا در نشستی عادی سازی روابط با سوریه توسط کشورهای عربی را گامی مثبت جهت حل بحران سوریه دانست.

به نوشته آژانس خبری هاوار، دفتر رسانه‌ای MSD در کانتون عفرین و شهبا نشست خود را در سالن اردوگاه «سردم»در منطقه «احداث» کانتون شهبا برگزار کرد.

در این نشست «سیاستمداران مستقل» «نمایندگان احزاب سیاسی»، «اعضای نهادهای مدنی کانتون‌های عفرین و شهبا و حلب» حضور داشتند.

در این نشست «حسن محمدعلی» معاون ریاست مشترک MSD در کانتون عفرین و شهبا درباره اوضاع سیاسی جهان، وضعیت اقتصادی عقب‌افتاده، درگیری‌های قدرت‌های بزرگ جهان، جنگ اوکراین و همچنین عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با دولت دمشق به سخنرانی پرداخت.

حسن محمدعلی به عادی سازی اخیر کشورهای عربی با دولت دمشق و اجلاس سران عربی که توسط عربستان سعودی در جده برگزار شد و برای اولین بار پس از ۱۲ سال دولت سوریه در آن حضور یافت و همچنین انتخابات ترکیه و تلاش اردوغان برای عادی سازی روابط با دولت دمشق اشاره کرد و گفت: «واقعیت بر خلاف آن چیزی است که به نظر می رسد. توافقات بر روی میز انجام نمی‌شوند و توافقات با هدف شکست مدیریت خودگردان و محاصره آن انجام می‌شوند.»

محمدعلی در ادامه اشاره کرد که بیانیه مدیریت خودگردان، راه‌حل بحران سوریه است و افزود: «تلاش‌ها برای برقراری امنیت، صلح و پایان درگیری و رهایی جهان از بحران 12 ساله سوریه را می‌شود دید.»

محمدعلی در پایان تصریح کرد که عادی سازی اعراب با دولت دمشق گامی مثبت برای حل بحران سوریه است و این عادی سازی تلاشی برای پایان دادن به درگیری و یافتن راه‌حلی کلی در سوریه است.

کد خبر 2756172

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha