آنچه در پارلمان رخ داد خلاف توافق ما با حزب دمکرات کردستان بود

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس فراکسیون اتحادیه میهنی در پارلمان کردستان گفت ما و حزب دموکرات کردستان تصمیم گرفتیم که به صورت یک سویه تصمیم نگیریم و دیروز در آنچه در پارلمان کردستان رخ داد خلاف توافق ما بود.

به گزارش کردپرس به نقل از روداو، روز سه شنبه ۲۳ ۵ ۲۰۲۱ زیاد جبار رئیس فراکسیون اتحادیه میهنی در پارلمان کردستان به تلویزیون روداو گفت شورای کمیسیاران فعال نشده است و چیزی به نام شورای کمیسیاران وجود ندارد. تعطیل کردن و خاتمه دادن به نشست پارلمان جزو اختیارات رئیس پارلمان است و پس از سخنان رئیس پارلمان نشستی برگزار نشده است بلکه آشوب و تنش ایجاد شده است

رئیس فراکسیون اتحادیه میهنی در پارلمان کردستان افزود: دیروز رئیس پارلمان جلسه پارلمان را خاتمه یافته اعلام کرده و چیزی به نام نشست پارلمان و آنچه در پارلمان رخداد وجود نداشت و خلاف توافق اتحادیه میهنی و حزب دموکرات کردستان بود.

 زیاد جبار درباره فعال سازی کمیسیون عالی انتخابات گفت: در نشست دیروز پارلمان کمیسیون انتخابات فعال نشده است و لازم است درباره این موضوع با حزب دموکرات و سایر جریان‌های سیاسی کردستان نشستی برگزار شود.

این موضع گیری رئیس فراکسیون اتحادیه میهنی در پارلمان کردستان در حالی است که امروز هندرین محمد رئیس کمیسیون عالی مستقل انتخابات در اقلیم کردستان به روداو گفت روز سه شنبه به منظور فعال سازی کمیسیون عالی مستقل انتخابات و نظرسنجی اقلیم کردستان نامه رسمی پارلمان کردستان به دست آنان رسیده است.

وی افزود ما مطابق دستور پارلمان کردستان کار میکنیم و در هفته آینده آماده سازی لازم برای برگزاری انتخابات را انجام خواهیم داد.

ارسال نامه پارلمان کردستان به کمیسیون عالی انتخابات در حالی است که مسئله فعال سازی کمیسیون در نشست روز گذشته پارلمان تنش‌هایی ایجاد کرد حزب دموکرات مدعی است که کمیسیون با رای ۵۸ نماینده پارلمان فعال شده است اما اتحادیه میهنی این ادعا را نمی پذیرد و معتقد است که کمیسیون فعال نشده است زیرا رئیس پارلمان با استناد به ماده ۱۸ قوانین داخلی نشست پارلمان را خاتمه یافته اعلام کرده است

مهلت قانونی عضویت در شورای کمیسیون عالی مستقل انتخابات و نظرسنجی روز ۲۳ ۱۲ ۲۰۱۹ خاتمه یافته است و تاکنون کمیسیون فعال نشده است به همین دلیل از نظر قانونی مجاز نیست که هیچ انتخاباتی را برگزار کند

کد خبر 2756067

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha