لزوم پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور به کردستان توسط مدیران

استاندار کردستان از دستگاه های مختلف خواست مصوبات و اعتبارات مصوب شده طرح ها در سفر رییس جمهور به استان را با جدیت بیشتری دنبال کنند.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا در دومین جلسه پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهوری، خواستار جذب و هزینه کردن کامل اعتبارات در طرح ها و پروژه های مختلف عمرانی و زیرساختی شد و گفت: همه مدیران دستگاه های اجرایی باید تلاش کنند ضمن پیگیری مصوبات از وزارتخانه ها و سازمان های مربوطه اعتبارات لازم را برای پیشبرد طرح ها و پروژه ها دریافت و هزینه کنند.

وی اظهار کرد: اکثرا پروژه ها در حوزه سدسازی دارای یک پیشینه طولانی و تاریخی هستند و بر همین اساس لازم است جهت اطلاع مردم  میزان پیشرفت هر طرح در طی هر دوره و دولت مشخص شود.

استاندار کردستان افزود: با کارهایی که در حوزه سدها و پایاب آنها انجام گرفته در هفته دولت بیش از ۵ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه برای افتتاح وجود خواهد داشت.

بهره برداری از ۶ طرح حوزه آب در هفته دولت

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان نیز در این جلسه با اشاره به اختصاص ۵۰ میلیارد تومان به سد عباس آباد بانه، بیان کرد: در سفر رییس جمهوری به استان ۶۰ میلیارد تومان به این طرح تخصیص یافت.

آرش آریانژاد با بیان اینکه حکم دادستانی و اخذ ماده ۳۲ برای انجام کارهای سد لازم است، ادامه داد: در صورت اخذ این حکم، کارگاه پیمانکاران را تجهیز و کار نشتی سد انجام خواهد شد.

وی به اختصاص ۹۰ میلیارد تومان اعتبار از مصوبات سفر رییس جمهور به سد چراغ ویس سقز هم اشاره کرد و یادآور شد: از این رقم، ۷۵ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است و سد شهریور ماه به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان به تخصیص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای رفع نواقص شبکه سد زیویه اشاره کرد و گفت: ۱۰۷ میلیارد تومان نیز برای تکمیل سدهای امیرآباد و رمشت تخصیص یافته است و تیرماه این سدها آبگیری می شود.

آریانژاد با بیان اینکه ۶ پروژه حوزه آب با حدود ۶ هزار میلیارد تومان در هفته دولت افتتاح می شود، افزود: طرح آبرسانی به سقز نیز در صورت تخصیص باقی مانده اعتبارات، تا مهرماه به بهره برداری خواهد رسید.

اختصاص ۴۵۰ میلیارد تومان برای رفع تنش آبی شهرهای کردستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در سفر رییس جمهور به استان، ۴۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات شهرهای دارای تنش آبی، به استان اختصاص یافت، اظهار کرد: برای خط انتقال آب سقز ۴ میلیارد تومان و تصفیه خانه آب مریوان هم هشت میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

محمد فرهاد ادامه داد: تخصیص ۴۶ میلیارد تومان برای حفر و تجهیز ۲۳ حلقه چاه آب، تخصیص ۳.۴ میلیارد تومان به خط انتقال بیجار و ۳ میلیارد تومان تخصیص به تصفیه خانه آب بانه از مواردی است در این سفر مصوب شد.

وی یادآور شد: هفته دولت تصفیه خانه دیواندره، خط انتقال سقز، تصفیه خانه روستای قلیان و ۹۰ درصد فاضلاب روستای قروچای به بهره برداری می رسد.

اختصاص ۲۴۰ میلیارد تومان به شبکه های پایاب سدها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان نیز در ای ادامه این جلسه بیان کرد: در سفر رییس جمهور به استان، ۲۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح های شبکه های پایاب سدهای استان اختصاص یافت.

پیمان اسکندری گفت: بیش از ۹۵ درصد پایاب سدهای آزاد و قشلاق انجام شده و شبکه های ۳ و ۴ سدهای امیرآباد و رمشت اجرا شده است، ضمن اینکه ۵۰۰ هکتار از پایاب سد گاران هم تحویل کشاورزان شده است.

تخصیص ۲۵۰ میلیارد تومان به طرح کریدور شمال جنوب

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: جاده سنندج - همدان (تکمیل گردنه صلولت آباد) در سفر رییس جمهور ۳۵۰ میلیارد تومان مصوبه داشت که ۹۵ میلیارد تومان آن تخصیص یافت.

جهانگیر الیاسی با بیان اینکه برای اتمام طرح مسیر سنندج - مریوان هم ۳۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافت که ۸۷ میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرده است، افزود: اختصاص ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح سقز - بانه و سردشت و تخصیص ۱۴ میلیارد تومان به این طرح از دیگر مصوبات این سفر بود.

وی ادامه داد: همچنین به طرح کریدور شمال – جنوب (محدوده کردستان) هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته که تاکنون ۲۵۰ میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرده است.

کد خبر 2755960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha