جولان پول های کثیف انتخاباتی در غفلت دستگاه های نظارتی

پنجشنبه شب یکی از نمایندگان حوزه کردستان در یکی از شهرهای حوزه انتخابیه، ضیافت شام سیاسی را ترتیب داده بود که طبق اسناد منتشر شده در فضای مجازی به هر مدعو کارت هدیه 500 هزارتومانی اهدا کرده است با احتساب هزینه غذای جمعیت مذکور مبلغ قابل توجهی در این ضیافت نماینده متمول ریخت و پاش شده است.

 چنین مراسمی با همین شکل  در هلال احمر استان با هدایای نماینده مذکور برگزار گردید که شائبه های  زیادی پیرامون این نشست ها به وجود آمده است. گویا نماینده تاجر پیشه اعلام کرده که این مراسمات را به صورت هفتگی در سطح حوزه انتخابیه تکرار خواهد کرد .
 ابتدا باید گفت دهیاران و شوراهای شهر روستاهای مناطق و حتی ادارات انتظار دارند که از ظرفیت مجلس در حوزه مدیریتی خود بهره مند شوند لذا این نقد متوجه آنان نخواهد شد.اما چه توجیهی برای نماینده ای که در طول دوره نمایندگی بجای پرداختن به امورات حوزه انتخابیه به گسترش فرصت های شغلی خود پرداخته و حال با استفاده از ضعف های معیشتی مردم، بهره های انتخاباتی خود را ببرد؟ مردم میپرسند یک نماینده مجلس در طول دوره نمایندگی چقدر درآمد داشته که هنوز مراحل قانونی انتخابات شروع نشده این همه بذل و بخشش و ریخت و پاش کنند؟ مردم می پرسند  در این مدت چقدر درآمد داشته و چه افقی برای درآمد دور بعد ترسیم کرده که حاضر است این همه برایش هزینه کند؟ مردم می دانند که درآمد حلال که با زحمت بدست آمده باشد چنین ریخت و پاش نمی شود. 
این نماینده که قبل از انتخابات  مجلس نیز پرونده های مشکوکی داشت به طرزی تایید صلاحیت گرفت و با پول های کثیف به مجلس راه یافت و اینک که نه ماه به زمان انتخابات باقی مانده است تبلیغات  انتخاباتی زود هنگام را در غفلت دستگاه های نظارتی شروع کرده است.
این ریخت و پاش ها و جولان پول های کثیف نشان از رقابتی کاملا سرمایه مداری در انتخابات آینده دارد که در صورت پیشرفت چنین وضعیتی یقینا نامزد مردمی از ورود به این رقابت ها باز خواهد ماند زیرا لیاقت و شایستگی و دردمندی مردم و جامعه و تعهد و تقید نمایندگی جای خود را به ثروت و مکنت و منصب می دهد.
در صورت ادامه چنین روندی رقابت از بین ملت به رقابت در ثروت تبدیل خواهد شد با توجه به ارتقاء مالی که این نماینده داشته است در صورت راه یافتن به مرحله انتخابات ،کسی با او توان رقابت نخواهد داشت.

خطر دیگری که چنین رویه هایی را تقویت می کند همسویی برخی مدیران اجرایی با اهداف انتخاباتی او می باشد که در ادارات تابعه مدیران شیفته قدرت در مسیر توسعه ثروت کثیف چنین نماینده ای قرار می گیرند. نمایندگانی که در طول دوره نمایندگی در خیر و شر مردم شرکت نکرده و در بدترین شرایط از کنار مردم بودن پرهیز کرده و اینک با پول های کثیف بدنبال جمع اوری رای کثیف می باشند یقینا هر فرد حقیقی و حقوقی با چنین جریانی همراهی کند خواسته یا ناخواسته در باز تولید ثروت کثیف دخیل و سهیم میباشد.
از دستگاه نظارتی که می باید چشم بیدار مردم در این حوزه ها باشند انتظار می رود دقت بیشتری در تحرکات انتخاباتی آتی داشته باشند و حداقل در پرونده چنین افرادی بازبینی نموده و جبران مافات نمایند و جهش اقتصادی  برخی نمایندگان در جایگاه وزین نمایندگی مردم مد نظر قرار دهند و در قبال پول های کثیف واکنش نشان بدهد. همچنین برخی دستگاه های اجرایی نیز شان گفتمان عدالتخواهی دولت را در مواجهه با چنین افرادی حفظ نمایند.

کد خبر 2755923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha