اتصال ۱۰۰ درصدی مجوزهای صنفی به درگاه ملی مجوزهای کشور در کردستان

رئیس اداره اصناف و تشکل های اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: با پیگیری های مستمر خوشبختانه ۱۰۰ درصد اتصال مجوزهای صنفی به درگاه ملی مجوزهای کشور در استان کردستان انجام شده است.

عزیز محمدزاده اظهار داشت: طبق حکم ماده ۷ قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی کلیه فرآیند درخواست تا صدور همه مجوزهای کسب و کار در سراسر کشور باید کاملا الکترونیک باشد.

وی با اشاره به این مطلب که درگاه ملی مجوزها، درگاه معمولی ثبت درخواست مجوزهاست، افزود: در واقع این درگاه بستری است که متقاضی درخواست را به صورت سیستمی برای دستگاه تخصصی ارسال می کند.

رئیس اداره اصناف و تشکل های اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: در بحث مجوزهای صنفی درگاه تخصصی سامانه (سامانه نوین اصناف) است که عملیاتی از جمله صدور یا رد درخواست متقاضی در سامانه نوین اصناف صورت می پذیرد و نتایج به صورت سیستمی به درگاه ملی مجوز اطلاع داده می شود.

محمد زاده یادآور شد: اگر متقاضی همه شرایط و مدارک را داشته باشد می تواند تا ۱۰ روز مجوزهای لازم را دریافت کند و دیگر دچار سردرگمی و اتلاف وقت نشود.

وی با اشاره به این مطلب که سامانه نوین اصناف کاملا به صورت سیستمی و هوشمند قواعد را مدیریت می کند، ادامه داد: لازم به ذکر است پروانه های جدید فایل الکترونیک هستند و اعتبار آن از طریق شناسه یکتای آن در طول شبانه روز قابل استعلام و احراز است.

رئیس اداره اصناف و تشکل های اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: نظارت پسینی اتحادیه ها همزمان با فرآیند صدور آغاز شده و اتحادیه های مذکور کاملا فعالانه ضمن بررسی مدارک بارگذاری شده، مشکلات مدارک نظیر ناخوانا بودن از طریق مدیریت پیامک سامانه نوین اصناف به صورت پیامکی به متقاضی ابلاغ می شود.

محمد زاده اظهار داشت: برابر انتشار اولین گزارش رتبه بندی عملکرد استان ها در صدور پروانه های صنفی جدید در سامانه نوین اصناف استان کردستان رتبه پنجم کشوری را دریافت کرده است.

کد خبر 2755921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha