غیرقابل برداشت بودن ٩ هزار هکتار گندم دیم مهاباد با تدوام تنش آبی!

سرویس آذربایجان غربی- مدیر جهاد کشاورزی مهاباد گفت: در بررسی کارشناسان مشخص شد بیش از ۹ هزار هکتار از مزارع گندم دیم این شهرستان در صورت تداوم روند کاهش بارش‌های بهاری، غیرقابل برداشت است.

به گزارش کردپرس، صلاح الدین حق‌گو در این باره به ایرنا اظهار کرد: در صورتی که بارش باران بهاری در منطقه محقق نشود، علاوه بر غیرقابل برداشت بودن این ۹ هزار هکتار، به علت تنش کم آبی عملکرد مزارع دیم این شهرستان کاهش چشمگیری خواهد داشت.

او افزود: در سال زراعی جاری در بیش از ۴۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان گندم کشت شده که از این مقدار، ۴۴ هزار هکتار به صورت دیم و پنج هکتار به صورت آبی کشت شده است.

مدیر اداره جهادکشاورزی مهاباد گفت: از مجموع مزارع گندم دیم این شهرستان ۲۶ هزار هکتار در قالب طرح «جهش تولید» قرار دارد که در این طرح مراحل کاشت تا برداشت محصول زیر نظر کارشناسان جهادکشاورزی خواهد بود و علاوه بر یارانه بیمه محصول، کود به صورت رایگان هم در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

حق‌گو با بیان اینکه سال زراعی گذشته در بیش از ۴۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع مهاباد گندم دیم و در بیش از پنج هزار هکتار نیز گندم آبی کشت شد، گفت: پارسال در مجموع بیش از ۸۵ هزار تُن گندم از مزارع این شهرستان برداشت و از این مقدار بیش از ۴۷ هزار تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شد.

کشت گندم در مهاباد هر سال از ۱۵ مهر آغاز و تا اوایل آذر ادامه دارد و برداشت آن از اوایل تیر سال بعد شروع و تا مرداد هم ادامه دارد.

کد خبر 2755894

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha