ایران یکی از بدترین کشورهای درگیر بحران آب

سرویس ایران- مؤسسه منابع جهان درگزارشی به وضعیت بحران آب در کشورهای مختلف تا سال ۲۰۴۰ پرداخته که از ایران در پیش بینی این گزارش به عنوان یکی از بدترین های کشورها نام برده شده است.

به گزارش خبرنگار کردپرس، پیش بینی اخیر مؤسسه منابع جهان به بحران آب و نسبت پیش بینی شده برداشت آب به تأمین آن، پرداخته است. براساس اطلاعات منتشر شده از این مؤسسه، ۴۴ کشور تا سال ۲۰۴۰ شرایط فوق بحرانی یا بحرانی را تجربه خواهند کرد که ایران یکی از کشورهای با شرایط فوق بحرانی خواهد بود.  

در گزارش مؤسسه منابع جهان همچنین آمده است که ۱۷ کشور در جهان دارای تنش آبی بسیار بالا هستند که از این تعداد ۱۲ کشور در منطقه خاورمیانه قرار دارند و ایران هم در این لیست نامش ثبت شده است.  

در ادامه گزارش این مؤسسه بیان شده که کمبود آب تنها به یک کشور و یک منطقه محدود نمی شود. میلیون ها نفر در سراسر جهان با کمبود آب به ویژه آب آشامیدنی مواجه هستند. جمعیت تمامی این کشورها حدود ۸ میلیارد نفر است که ۲۵ درصد از این جمعیت با کمبود و تنش آب درگیرند و البته پیش بینی ها از بدتر شدن وضعیت حکایت دارد.

در همین زمیه رصدخانه مهاجرت هم در گزارش به وضعیت تنش آبی در ایران و کشورهای دیگر و نقش آن در گسترش مهاجرت پرداخته که امتیاز ایران از این نظر هم قابل تأمل است.

براساس گزارش سازمان ملل متحد ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر در کشورهایی زندگی می کنند که دچار تنش آبی هستند و در حال حاضر نزدیک به ۲ میلیارد نفر در سراسر جهان به آب سالم دسترسی نداشته و ۷۸۵ میلیون نفر هم به حداقل آب لازم دسترسی ندارند. / 

کد خبر 2755766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha